راه اندازی پایه دوازدهم در خراسان جنوبی نیازمند اعتبار است

بیرجند- ایرنا – سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای راه اندازی پایه دوازدهم تحصیلی و خرید تجهیزات مورد نیاز آن در استان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا علی اصغر موسوی کیا روز شنبه در شورای اداری استان اظهار داشت: از آنجایی که این پایه دوازدهم امسال راه اندازی می شود و رشته های متنوع و متناسب با بازار کار دارد باید تجهیزات مورد نیاز آن به روز رسانی شود و آموزش و پرورش استان تاکنون توانسته ۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت خانه و ۲۳۰ میلیون از محل فروش گاز در این خصوص تامین کند.
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تمام تلاش ها بر این است که پروژه مهر به گونه ای رقم بخورد تا روز اول مهر در تمام کلاس های درس استان معلم حضور داشته باشد.
وی بیان اینکه ۱۰ هزار دانش آموز در نوار مرزی استان مشغول تحصیل هستند افزود: از آنجایی که ۵۷ درصد نیروهای آموزشی استان زن و ۴۳ درصد مرد هستند؛ تدریس در نقاط مرزی بیشتر به دوش معلمان زن قرار دارد.

** کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش
سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آمار دانش آموزان استان در سال جاری را ۱۶۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با عنایت به افزایش ۴ درصدی جمعیت در پایه اول ابتدایی و استقرار پایه دوازدهم بحث کمبود نیروی انسانی جدی تر می شود.
موسوی کیا ادامه داد: از طرفی با توجه به عدم تناسب خروج نیروی انسانی نسبت به ورود آنها، برآورد این است که یک هزار و ۱۳۷ نفر کمبود نیروی انسانی داشته باشیم.
وی از فرمانداران استان خواست در طرح تجمیع کلاس های زیر نرم با آموزش و پرورش همکاری نموده و از ظرفیت خالی مدارس شبانه روزی استفاده کنند.
موسوی کیا از نمایندگان استان نیز خواست آموزش و پرورش را در بحث تامین نیروی انسانی به خصوص در شهرستان های مرزی با استفاده از ظرفیت قانونی مجوزهای موردی حق التدریس یاری دهند.
وی بحران فضاهای آموزشی را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان ذکر کرد و گفت: ۳۵ مدرسه در بیرجند و قاین دو نوبته هستند و در مساکن مهر نیز ۲۴۴ کلاس درس کمبود داریم .
سرپرست آموزش و پرورش استان فوریت حل این مشکل را شهرک های اقماری و سایت ارتش دانست و افزود: اگر ۷۰۰ میلیون تومان کمک شود مشکل حاجی آباد را امسال می توانیم به صورت موقت حل کنیم و برای سایت ارتش نیز پیشنهاد می شود از فضای خالی پادگان بیرجند برای استفاده از کلاس درس موقتا استفاده کنیم.
وی از دستگاه های اجرایی نیز خواست فضاهایی که از آموزش و پرورش اشغال کرده اند را بازگردانده و اگر فضای خالی هم دارند در اختیار این نهاد قرار دهند.
۹۷۶۶ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =