جذب نشدن تسهیلات اشتغال علت یابی شود

بیرجند – ایرنا – نماینده مردم سرایان، فردوس، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در برخی شهرستان های خراسان جنوبی از جمله سرایان و فردوس صفر درصد است که باید علت یابی شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان افزود: مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان آنها در شهرستان ها باید پیگیر جذب تسهیلات اشتغال باشند.
وی بیان کرد: تاکنون جلسات متعددی در خصوص اشتغال و هماهنگی بانک ها با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شده، اکنون باید استان در جایگاه سوم جذب تسهیلات قرار می داشت در حالیکه رتبه دهم را داریم.
وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و بانک ها هر جا نیاز است به ما اعلام کنند تا با مدیران عامل بانک های کشور صحبت و مسائل را پیگیری کنیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود اکنون که منابع تسهیلاتی به بانک های عامل ابلاغ شده هر چه سریعتر اعتبارات جذب و برای اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت شود.
امیرحسنخانی یادآور شد: ۵۰ درصد این تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی تامین شده و همه منابع داخلی نیست اما بانک ها کم توجهی می کنند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمازدگی برای سال ۹۵ به بانک کشاورزی ابلاغ شد اما تاکنون ۷۰ درصد آن جذب شده و ۳۰ درصد باقی مانده است.
وی در ادامه به پرداخت تسهیلات اشتغال توسط نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری مقرر شد نهادهای حمایتی تنها به جامعه هدف خود تسهیلات پرداخت کنند اما به اذعان کمیته امداد بخش زیادی از جامعه هدف را سالمندان تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: در صورت امکان برای افرادی که نیازمند و مستحق بوده اما تحت پوشش کمیته امداد نیستند باید تسهیلات در نظر گرفته شود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی هم در این زمینه یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش این نهاد در روستاها سالمند هستند.
رضا سلم آبادی سهمیه استان در اشتغال روستایی را ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دانست و گفت: اگر سهمیه تحت پوشش برداشته شود بدون شک طرحی اجرا می شود که اشتغالزایی مطلوب داشته باشد.
در این جلسه طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به افراد نیازمند و آسیب پذیری که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند تصویب شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: امسال ۵۶۰ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به میزان ۳۷۲ میلیارد تومان به بانک های عامل استان معرفی شدند.
عباس رکنی اظهار داشت: از هفته گذشته تاکنون ۱۹۰ طرح اشتغال روستایی و عشایری با رقم ۹۵ میلیارد تومان مصوبه کارگروه شد و به بانک معرفی شدند.
وی یادآور شد: طرح ها و پروژه ها با همکاری دستگاه های اجرایی مورد به مورد در حال بررسی است تا حداکثر تسهیلات را بتوانیم جذب کنیم.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هشت =