۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی ابلاغ شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا عباس رکنی روز سه شنبه در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر ۱۱ طرح بالای ۶ میلیارد تومان به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان به کارگروه ملی فرستاده شده است که در صورت مصوب شدن اشتغال بالایی برای استان در بر خواهد داشت.
وی بیان کرد: از بهمن ماه پارسال تا اردیبهشت ماه گذشته فقط ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری در استان پرداخت شده است.
وی گفت: از اردیبهشت ماه گذشته تاکنون رقم پرداختی تسهیلات اشتغال به ۳۱.۵ میلیارد تومان رسیده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته ۱۵ جلسه و امسال تاکنون ۱۱ جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در استان برگزار شده که در قالب آن ۸۰۲ طرح مصوب به مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده است.
وی به طرح های اشتغال روستایی شهرستان ها اشاره کرد و افزود: از مجموع طرح های اشتغال استان ۵۴ طرح مصوب به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان مربوط به شهرستان بشرویه است.
وی گفت: از مجموع طرح های مصوب و معرفی شده شهرستان بشرویه به بانک ها ۱۳ طرح با بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.
رکنی اضافه کرد: همچنین ۱۲۹ طرح مصوب به مبلغ بیش از ۶۱ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان بیرجند به بانک های عامل معرفی و تاکنون ۳۲ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی تعداد طرح های اشتغال شهرستان خوسف را ۵۰ مورد به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شهرستان های درمیان ۵۶ طرح، زیرکوه ۵۳ طرح، سرایان ۴۶ طرح، طبس ۵۰ طرح، فردوس ۵۰ طرح، قاین ۷۰ طرح، نهبندان ۸۷ طرح و شهرستان سربیشه ۶۵ طرح به بانک معرفی کرده اند.
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد امور با شرایط عادی و اداری پیش برود به جایی نخواهیم رسید و باید به دنبال سرمایه گذار خوب در حوزه ایجاد اشتغال های پایدار در استان باشیم.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + شش =