مشارکت مردمی علت پاک بودن خراسان جنوبی است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: این استان جزو پاک ترین استان های کشور است و مشارکت مردمی علت اصلی این مهم شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، پرویز آرامنش روز چهارشنبه در همایش مدیریت پسماند ویژه بخشداران و دهیاران استان افزود: با تمام اقدام هایی که در زمینه مدیریت پسماند انجام شده است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست و باید در همین وضعیت هم بازنگری کرد.
وی ادامه داد: پسماند یکی از معضل های جوامع شهری و روستایی است و تنها راه رهایی از آن فرهنگ سازی است که مردم خراسان جنوبی همواره در مسائل زیست محیطی همراه بوده اند.
به گفته وی تولید نکردن زباله یکی از کم هزینه ترین اقدامات در مدیریت پسماند است که این امر با آموزش متداول در سطح جامعه محقق خواهد شد.
وی اظهار داشت: استفاده نکردن از پاکت های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف نقش تعیین کننده ای در مدیریت پسماند خواهد داشت که باید از خودمان شروع کنیم.
آرامنش با بیان اینکه برخی از قوانین هم باید بازنگری شود، افزود: توسعه پایدار روستایی در دستور کار تمام ادارات کل قرار گرفته است اما باید با همگرایی و ارتباط بیش از پیش در همه حوزه ها، این مهم تحقق یابد.
وی در ادامه تصریح کرد: برای تحقق هر چه بیشتر این امر کمیته مدیریت پسماد در استان تشکیل شده است که دستگاه ها بر اساس قانون مدیریت پسماند با مسئولیت های مختلف فعالیت می کنند.
این همایش با حضور رئیس گروه هماهنگی عمران روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برگزار شد.
حضور در جمع سازمان های مردم نهاد و شهرداران استان از دیگر برنامه های ۲ روزه دکتر مهیار صفا در خراسان جنوبی است.
*۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + سیزده =