فعالیت قرآنی در صدر امور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

بیرجند – ایرنا – معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه بیش از ۱۰۰ عنوان فعالیت دارد که فعالیت قرآنی در صدر آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سید هادی حسینی عصر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وظیفه اش ترویج قرآن است.
وی اظهار داشت: سازمان امور مساجد موضوع نهادهای مسجد را پیگیری می کند و یکی از معاونت های این وزارتخانه است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاونت قرآنی در این وزارتخانه علاوه بر سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص مطالب قرآنی فعالیت دارد.
وی افزود: کتاب و هنرهای تجسمی هم از عناوین دیگری است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود و یکی از عناوین فعالیت های فرهنگ که مستقیم در آن دخالت نداریم، موسیقی است.
حسینی بیان کرد: اگر به موضوع موسیقی بپردازیم تاکید این وزارتخانه موسیقی سنتی است ما در تولد فرزند خود هیچگاه گریه نمی کنیم اما در مرگ عزیزان گریه می کنیم.
وی با اشاره به اینکه اسلام دین گریه نیست گفت: محرمات و تعداد چیزهایی که در اسلام نهی شده، کم است اما دشمن از ما چهره ای ساخته که هر کس می بیند فکر می کند این دین یعنی جعبه ای که قفل دارد و کسی حق بیرون آمدن ندارد.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ماموریت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کنسرت نیست بلکه ماموریتش همه مسائل فرهنگی و هنری است.
وی اظهار داشت: در عرصه بین المللی وقتی وارد می شویم ایران را به هنر و فرهنگش می شناسند و چیزی غیر از اصالت فرهنگی برای هدیه به کسی نداریم.
وی گفت: صنعت، کشاورزی، خدمات الکترونیکی و داشته های نوین اقتصادی و مهندسی کشور قابل رقابت در سطح عالم نیست به جز فرهنگ غنی که همه عالم در مقابل آن به احترام می ایستند.
حسینی بیان کرد: گاهی اوقات توجه به فرهنگ کم می شود و یک دوازدهم اعتبار فرهنگی به فرهنگ و ارشاد اسلامی داده می شود لذا خانواده فرهنگ و هنر بزرگ است ولی جامعه ای مادی نیست.
وی گفت: وقتی فردی فقط برای دلش نقاشی کرده یا شعر می سراید این کاری غیرمادی است، نام حضرت سیدالشهدا (ع) که جایی نوشته می شود به اندازه همه دنیا ارزش دارد.
وی ادامه داد: توجه به مقوله فرهنگ در سطح کشور کم است که تقاضا داریم مسئولان مربوط در موضوع فصل پنج به جامعه فرهنگی کمک کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک تولید فرهنگی سال های سال ماندگار می ماند و وقتی فردی اثری تولید می کند همه تاریخ از آن استفاده می کند.
وی افزود: تفکیک استان خراسان به جنوبی، رضوی و شمالی برکاتی داشته و ادارات کل در استان مستقر شده است.
حسینی همچنین با قدردانی از خدمات احمد محبی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ناصر نبی زاده مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی رشته تحصیلی مرتبط با حوزه فرهنگ دارد و استان ها و دستگاه های مختلف را به لحاظ کاری تجربه کرده است.
وی به برنامه جابجایی مدیران کل در استان ها اشاره و تصریح کرد: ماموریت مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از صدا و سیما رو به اتمام بوده و معرف مدیرکل جدید نیز فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: جامعه فرهنگی استان باید حس کند که در کنار مدیرکل جدید است هرچند نبی زاده چنین مدیری است و تعامل مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی ضرورت تام دارد.
وی گفت: یک مدیر در استان باید از همه ظرفیت ها استفاده کند تا برنامه ها به خوبی اجرا شود.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =