خیرین برای ساخت کتابخانه در درمیان مشارکت کنند

بیرجند – ایرنا – فرماندار درمیان گفت: احداث چهار باب کتابخانه با اعتبار ۲ میلیارد ریال در شهرستان در دستور کار قرار دارد که نیاز است خیرین در اجرای این طرح ها مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمد بشیری زاده روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان افزود: این تعداد کتابخانه در شهرهای طبس مسینا، قهستان و گزیک و روستای نوغاب احداث خواهد شد.
وی بیان کرد: تاکنون در زمینه احداث این کتابخانه ها با خیرین بومی رایزنی های زیادی شده که امیدواریم خیرین در زمینه احداث کتابخانه های شهرستان بیشترین مشارکت را داشته باشند.
فرماندار درمیان گفت: اگر خیرین کتابخانه ساز ۵۰ درصد هزینه احداث یک کتابخانه را پرداخت کنند، ۵۰ درصد مابقی هزینه را دولت پرداخت می کند و کتابخانه به نام خیرین نامگذاری خواهد شد.
وی افزود: بهره گیری از توان بالای افراد خیر در پیشبرد اهداف و توسعه فرهنگ مطالعه مهم است و باید در هر شهر از این فرصت و توانمندی در تشویق و بسترسازی مناسب برای کتابخوانی بهره برد.
بشیری زاده تاکید کرد: پیگیری و اجرای مصوبه های انجمن کتابخانه های عمومی و پرداخت منظم نیم درصد درآمد شهرداری به حساب انجمن در فاصله زمانی تعیین شده، ضروری است.
وی تقویت منابع کتابخانه ای و افزایش اعضا را دو عامل مهم در توسعه مطالعه و ارائه خدمات به مردم ذکر کرد و گفت: ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی و رسیدن به اهداف مدنظر در بحث کتاب و کتابخوانی هنوز جای کار و تلاش بسیار دارد و نیازمند اقدام جهادی است.
سرپرست کتابخانه های عمومی درمیان هم گفت: هم اکنون در این شهرستان ۶ باب کتابخانه عمومی وجود دارد و در این کتابخانه ها ۵۴ هزار نسخه کتاب موجود است.
طاهره رمضانی عنوان کرد: امسال شهرداری ها سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی شهرستان را واریز نکرده اند که نیاز است شهرداری های شهرستان در پرداخت به موقع این اعتبار همکاری بیشتری داشته باشند.
وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۸۰ نفر از علاقه مندان به مطالعه به عضویت کتابخانه های عمومی شهرستان درآمده اند.
شهرستان درمیان دارای ۵۷ هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول ۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + بیست =