طرح پایلوت زنجیره شتر و شترمرغ در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طرح پایلوت کشوری زنجیره شتر و شترمرغ در این استان اجرا و یکهزار و ۳۰۰ نفر شتر برای ۳۰۰ مجری خریداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا رضا سلم آبادی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: در ۲ ماه آینده این طرح در شهرستان های سربیشه، نهبندان، طبس و خوسف به صورت پایلوت آغاز می شود.
وی گفت: از آنجا که تعداد شتر رقم بالایی است شاید شوک بر بازار وارد شده و قیمت ها افزایش یابد که در این زمینه باید مدیریت های لازم لحاظ شود تا شتر را به قیمت مناسب خریداری کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی اظهار داشت: پیگیر هستیم در شهرک صنعتی بیرجند کشتارگاه راه اندازی و ذبح دام در این محیط انجام شود و خریداری گوشت توسط آستان قدس انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: به طور کامل محصولات گوشتی و لبنی شتر در این زنجیره دیده شده است و مشکلی بابت این موضوع در استان وجود نخواهد داشت.
سلم آبادی به تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: در این راستا سهمیه کمیته امداد ۶۵ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام شده است.
وی بیان کرد: اکنون گره در فرایند اجرای پرونده هاست، به این معنا که براساس تفاهم نامه ای که بین سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد طرح باید ابتدا به کارگروه ملی ارسال شود که در زمینه ارجاع آن با مشکل برخورد کرده ایم.
وی گفت: وقتی پرونده توسط کمیته امداد تکمیل می شود باید به کارگروه ملی ارسال و سپس بعد از مدتی به بانک عامل استانی ارجاع شود و بانک نسبت به پرداخت اقدام کند لذا فرایند در نظام ارجاع سامانه حل نشده است و باید این مشکل پیگیری و رفع شود.

** ۹۷ درصد تسهیلات کمیته امداد جذب شد
وی میزان جذب تسهیلات اشتغال توسط این نهاد را ۹۷ درصد اعلام کرد و گفت: در این زمینه پارسال جزو هشت استان برتر کشور معرفی شدیم و بیش از ۵۰ درصد تسهیلاتی که پرداخت شده، مرتبط با مناطق روستایی و عشایری بوده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: تاکنون سه درصد این تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جذب نشده که از مدیران عامل بانک های ملت و ملی استان انتظار می رود هرچه سریعتر نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان اقدام کنند.
وی اظهار داشت: سال گذشته از سه محل تبصره های بانکی، صندوق کارآفرینی امید و صندوق اشتغال کمیته امداد ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال توسط این نهاد حمایتی در استان جذب و پرداخت شد.
سلم آبادی گفت: در خصوص بند «د» تبصره ۱۶، پارسال ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهیمه ابلاغی این نهاد حمایتی در استان بود که ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان به بانک های استان ابلاغ شده است.
وی عنوان کرد: یکهزار و ۹۷۱ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند که یکهزار و ۸۳۰ مورد به مبلغ ۳۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =