حلقه صنایع دستی خراسان جنوبی گسترده تر شود

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید حلقه صنایع دستی استان را گسترده تر کنیم و تمامی حوزه های مرتبط با هنر و فرهنگ سنتی خراسان جنوبی در نمایشگاه های صنایع دستی معرفی و شناسانده شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید مجتبی علوی مقدم امروز (چهارشنبه) در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: مشارکت همه دستگاه های اجرایی استان و نهادها در معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا همه حوزه ها در این بخش حضوری فعال داشته باشند.
وی برگزاری نمایشگاه های مقطعی برای معرفی صنایع دستی خراسان جنوبی را مطلوب دانست و اظهار داشت: مهمتر از نمایشگاه های مقطعی، برگزاری نمایشگاه های دائمی و رایگان معرفی محصولات و توانمندی های استان است که در این زمینه مقدمات کار برای احداث فضای معرفی توانمندی های استان در برج میلاد تهران انجام شده است.
رئیس کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در استان را لازم دانست و گفت: در روند برگزاری این مراسم باید مجریان امور شرایط و اقتضائات فرهنگی و مذهبی در استان را نیز لحاظ کنند.
وی ایجاد و تقویت شتاب دهنده های گردشگری در استان را از مهمترین ملزومات برای توسعه این حوزه دانست و افزود: باید از شرکت های دانش بنیان و جوانان خوش فکر و خلاق استان خراسان جنوبی برای توسعه گردشگری و معرفی بیش از پیش صنایع دستی در استان بهره گیری کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین از مدیرکل دفتر فنی استانداری خواست در خصوص مناسب سازی فضای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نهبندان برای خدمات دهی بهتر به مسافران ورودی به استان، اولین جلسه کمیته فنی استان را به بررسی این موضوع اختصاص دهند.
بر پایه این گزارش، در ابتدای این نشست اقدامات انجام شده دستگاه های عضو در خصوص مصوبات جلسه خردادماه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پنج =