۲۷۴۲ برنامه کنترل آسیب اجتماعی در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: سال جاری بنا داریم ۲ هزار و ۷۴۲ برنامه را در حوزه طرح کنترل آسیب های اجتماعی با هفت میلیارد ریال اعتبار اجرا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مهران سرپرست روز چهارشنبه در نشست خبری میزبانی نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت افزود: همچنین امسال ۶۷ برنامه برای ورزشکاران مرزنشین داریم و برای افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی ساکنان مناطق آسیب پذیر ۲۰۰ برنامه اجرا می کنیم و ۲ هزار و ۱۶۹ برنامه برای ورزشکاران روستایی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: ۲۰۰ خانه فعال ورزش روستایی در استان داریم که امسال برای هر خانه هشت دوره مسابقه برگزار می کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: خانه های ورزش روستایی که رتبه نخست تا دهم را در مسابقات یادشده کسب کنند، ۱۰۰ میلیون ریال پاداش به آنها تعلق می گیرد.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه ورزش و جوانان بویژه در بخش روستایی انجام شده که قابل تجلیل است.

**خراسان جنوبی میزبان جشنواره جاده ولایت است
سرپرست افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت هشت سال است که در حال برگزاری بوده و امسال نهمین سال برگزاری آن است و استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و رضوی در این جشنواره شرکت دارند.
وی گفت: جاده ولایت مسیر تاریخی ورود امام رضا (ع) به ایران است که از آبادان شروع و به مشهد مقدس ختم می شود و این مسیر در قالب یک حرکت ورزشی نمادین متشکل از یک گروه دونده با ۳۰ نفر ورزشکار از نقطه صفر مرزی شهرستان آبادان آغاز می شود و سپس وارد اهواز، بهبهان، یاسوج، اقلید، یزد و خراسان جنوبی می شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: این حرکت نمادین ورزشی با هدف ترویج سیره امام رضا (ع) و توسعه فرهنگ رضوی ۱۷ تیر ماه جاری از شهر آبادان شروع شده و روز تولد امام رضا (ع) در مشهد با برگزاری مراسم ملی به پایان می رسد.
وی گفت: اعضای کاروان جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت ۲۹ تیرماه وارد طبس شده و روز ۳۱ تیرماه سال جاری از شهر عشق آباد خارج می شوند.
وی افزود: برای میزبانی از اعضای نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت در اداره کل ورزش و جوانان استان ساختاری متشکل از کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، تشریفات، فرهنگی، پشتیبانی، حراست و امنیت، فوریت های پزشکی، ورزشی و اجرایی ایجاد شد.
سرپرست اظهار داشت: ستاد مشورتی در استان برای استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی در این جشنوراه شکل گرفت تا میزبانی خوبی داشته باشیم.
وی گفت: کمیته استانی به مدیریت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل شده است.
وی افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت متعلق به همه استان بوده و نباید تصور شود که فقط به اداره کل ورزش و جوانان استان مربوط است و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان نیز حضور دارند که اگر میزبانی خوبی را از ما ببینند مبلغ خراسان جنوبی در دیگر استان های کشور می شوند.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 13 =