پیروان شهدا با گذر از گردنه های تحریم به خودکفایی رسیدند

بیرجند – ایرنا – فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تربیت یافتگان شهیدان هم اینک با گذر از گردنه های تحریم و تهدید پا به قله های بلند خودکفایی نهاده اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا امیر سرتیپ خلبان ‘حسن شاه صفی’ در پیام خود به نخستین یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش در استان خراسان جنوبی که روز پنجشنبه برگزار شد اظهار داشت:
دامن پاک ایران زمین زادگاه دلیرانی است که کام شان را با تربت پاک سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) برداشته اند و شیوه پیوند و پیمان ناگسستنی خود با ولایت را از قمر بنی هاشم آموخته اند. مردان تاریخ سازی که رفتند تا بمانند و نام بلندشان نشان خوش نامی بر سینه ستبر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران باشد.
وی افزود: جای جای ایران روسفید از نام فرزندانی است که اگرچه رفتنشان بازماندگان را سیاه پوش کرده اما سند افتخار تاریخ قریه، شهر و استان خود شده اند. در این میان سرزمین علم، فرهنگ، ادب و فقاهت، استان خراسان جنوبی همواره در طول تاریخ ایران و به ویژه در انقلاب بزرگ و شکوهمند اسلامی نقش فعال، موثر و ویژه ای داشته است در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن نیز حضور فعال داشته به گونه ای که قریب به ۲ هزار شهید نام آور تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.
سرتیپ شاه صفی بیان کرد: نیروی هوایی نیز با تقدیم شهیدان خوش نامی از این استان بر خود می بالد. شهیدان گرانقدری همچون سید حسین حسینی، شهید غلام رضا خورشیدی، شهید علی اصغر فتح نژاد، شهید مختار غفوری، شهید غفار رامین فر، شهید عبدالعلی فغانی، شهید حسن ابراهیم زاده شهری و شهید مرتضی زنگویی.
وی ادامه داد: اما تربیت یافتگان آن شهیدان به رحمت حق پیوسته هم اینک با گذر از گردنه های تحریم و تهدید پا به قله های بلند خودکفایی نهاده اند به گونه ای که امروز شکاری بمب افکن های صاعقه ایرانی سینه آسمان آبی ایران را می شکافند و دانشمندان جوان این نیروی خوشنام و غیرتمند در مسیر رسیدن به خودکفایی کامل گام بر می دارند. این خودباوری ثمره شیرین نخل تناوری است که دیروز با خون فرزندان بی بدیل و از جان گذشته شما آبیاری شده است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با نکوداشت یاد و خاطره حماسه آفرینی های شهیدان به خون خفته، جانبازان سرافراز و آزادگان صبور و غیور تصریح کرد: به عنوان سربازی از خانواده بزرگ ارتش در محضر ارواح مطهر همرزمان شهیدم اطمینان می دهم ارتش جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی هوایی تا آخرین قطره خون کارکنانش تیغ آخته و بی نیام اراده رهبر معظم انقلاب و امت شهید پرور خواهد بود.
وی افزود: در پایان ضمن آرزوی طول عمر با عزت برای فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، با تشکر از تشریک مساعی مسئولین ارجمند استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند برای برگزاری شکوهمند مراسم نکوداشت یاد و خاطره فرزندان رشید نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای همگان توفیق روزافزون مسئلت می نمایم.
نخستین یادواره شهدای نیروی هوایی استان خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان، فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس در بیرجند برگزار شد. کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی امسال برگزار می شود.
همچنین در این یادواره از خانواده شهیدان ‘مرتضی بصیری پور’ نخستین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی و ‘ایمان یوسفی’ شهید نیروی انتظامی تجلیل شد.
۹۷۶۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =