نقطه اوج لشکر اسلام در محبت الهی و انسانی است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: لشکر اسلام فقط یک تشکیلات نظامی نیست و نقطه اوج آن در محبت های دینی، الهی و انسانی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در نخستین یادواره شهدای نیروی هوایی استان خراسان جنوبی افزود: اوج فکر، فرهنگ و معرفت در کنار دانش های نظامی، تجربیات یک عمر و آگاهی های دینی و قرآنی مصداق آن چیزی است که حضرت علی (ع) از لشکر اسلام توصیف کرده اند.
وی اظهار داشت: آموزش نظامی در ارتش جمهوری اسلامی چون جنبه فنی و حرفه ای دارد مشابه با دیگر ارتش های جهان است اما بین ارتش ما و دیگر کشورها ۱۸۰ درجه تفاوت وجود دارد.
امام جمعه بیرجند گفت: ارتش سعودی، اربابان او و وحشی های تروریست داعش حرفی به غیر از مزدوری و حفاظت از منافع شکم و شهوت عده ای، مسیر دیگری ندارند.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین و باارزش ترین کالایی که هر انسان دارد عمر اوست افزود: در مکتب هایی که امروز بلای جان بشر شده اند، برای انسان و عمرش هیچ ارزشی قائل نیستند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: امروز اگر یک حیوان وحشی در محیط زیست آسیب ببیند، جرم سنگین دارد اما مقابل چشم همه دنیا و سازمان های پرادعا این همه جنگ و تجاوز انجام می دهند و انسان ها را در قفس آهنین گذاشته و آتش می زنند که این افراد برای بشر نرخ تعیین می کنند.
وی گفت: انسان باایمان با خدا معامله می کند یعنی اراده او بر این تعلق گرفته که تا هر لحظه خدا به عمرش بیافزاید در چارچوب امر و نهی خدا بماند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی افزود: در روایات آمده که خود را ارزان نفروشید چون خدا برای شما جایگاه و مقام قرب قرار داده است.
وی اظهار داشت: شهدا به امام حسین (ع) ملحق می شوند چون سالار شهیدان است و کسانی که برای اسلام جهاد کرده و در قید حیات هستند سالارشان حضرت ولی عصر (عج) است.
وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی که کلمه طیبه است امروز تحت فرماندهی کل قوا و نایب شایسته حضرت مهدی (عج) است.
فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر سید حسین حسینی بیرجند هم در این آیین گفت: هدف از برگزاری نخستین یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش در استان خراسان جنوبی تجلیل از مقام شهیدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معظم شهداست.
سرهنگ خلبان حمید مصطفوی افزود: در این مراسم یادی از شهیدان خلبان خراسان جنوبی می کنیم که در دفاع از کشور پرواز کرده و دیگر به زمین نیامدند و آسمانی شدند.
وی اظهار داشت: باید بدانیم کسانی که در این مسیر به شهادت رسیدند کاری حسینی کردند و ما که ماندیم کاری زینبی انجام دهیم و باید این روحیه ایثار و شهادت را حفظ کنیم.
فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی گفت: وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد شهداست و مقام معظم رهبری می فرمایند زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست.
وی اضافه کرد: در بیانات معظم له به تجلیل خانواده شهدا توصیه شده چون عزت این کشور مدیون خانواده شهداست.
امیر سرتیپ دوم بازنشسته حسین خلیلی از همرزمان شهید بابایی نیز در این یادواره خاطراتی از این شهید بزرگوار و رشادت های شهدای خلبان بیان کرد.
همچنین از خانواده شهیدان ‘مرتضی بصیری پور’ نخستین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی و ‘ایمان یوسفی’ شهید نیروی انتظامی تجلیل شد.
نخستین یادواره شهدای نیروی هوایی استان خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از مسئولان، فرماندهان، یادگاران دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا در بیرجند برگزار شد.
کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی امسال برگزار می شود.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پنج =