کلید حل مشکلات جامعه رسیدن به کرامت انسانی است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کلید حل مشکلات جامعه رسیدن به کرامت انسانی است، گفت: تمام بلاهایی که امروز بر سر انسان می آید توسط عالمان و دانشمندان بی ایمان است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: اگر نور الهی بر اساس ایمان شخص بر او بتابد انسان زیبا و با کرامت می شود و از طرفی منجر به حل همه مشکلاتش خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین اگر نور ایمان بر فقر و ثروت بتابد قطعا کرامت در رفتار انسان های فقیر و توانگر نیز نقش می بندد، همانطور که خدیجه کبری(س) یک زن ثروتمند اما در اوج کرامت انسانی بود.
امام جمعه بیرجند یادآور شد: اگر انسان در انسانیت خود قوی شود و فقر را از زوایه زیبایی اش به کار گیرد موجب افتخار می شود همانطور که ابوذر غفاری فقر مایه فخرش بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: امروز زندگی پایین ترین رده جامعه با زندگی ابوذر غفاری قابل مقایسه نیست چون انسان های امروزی رنگ شان در برابر پول زرد می شود.
وی ادامه داد: گاهی از علم به نور و گاهی به حجاب تعبیر می شود اگر به علم، نور ایمان بتابد انسان هایی همچون علامه مطهری و مصطفی چمران بوجود می آید در غیر این صورت بلاهای زیادی برای انسان رخ می دهد و کره زمین به زندانی بر او تبدیل می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نور ایمان اگر به انسان بی سوادی بتابد مقام او را از یک عالم درس خوانده هم بالاتر می برد و موجب می شود به کرامت انسانی برسد.
وی یادآور شد: اگر بر پست و مقام های نور ایمان بتابد حکومت ها به حکومت حضرت سلیمان، نبی اکرم (ص) و علی ابیطالب(ع) تبدیل می شود لذا همه مشکلات مربوط به خود ما است و گرنه خداوند گنج ها و رمز های زیادی برای حل آن به ما داده که باید در میدان عمل از آنها استفاده کنیم.
خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از جاذبه های معنوی انسان عشق و علاقه به زیبایی هاست گفت: برای بشر ابتدایی زیبایی از رنگ ها آغاز می شود تا به زیبایی اخلاقی و الهی می رسد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: انسان وقتی زیبا می شود که نور ایمان بر او بتابد لذا اگر بخواهیم از مشکلات و ظلمات رهایی یابیم باید به دنبال نور ایمان الهی برویم.
وی اظهار داشت: وقتی انسان بیراهه و به دنبال کفر و نفاق می رود همان جایی است که از نور تخلیه می شود و در ظلمات قرار می گیرد.
وی گفت: روایتی از امام جعفر صادق(ع) داریم که حدیث نبوی را تفسیر کردند مبنی بر اینکه کسی که لا اله الا الله می گوید باید ار روی ایمان، عقیده و التزام باشد و گرنه منافقان امروزی هم این کلمات را بر زبان می آورند پس توحید باید یک جهت داشته باشد که همان جهت الهی برای رسیدن به کمال است.
۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 15 =