۸ دستگاه اجرایی برتر خراسان جنوبی معرفی شدند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس بازرسی های انجام شده، ۸ دستگاه اجرایی دارای ارباب رجوع استان در زمینه استقرار میز خدمت به عنوان برتر معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سید مهدی موسوی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری خراسان جنوبی افزود: در این ارتباط به ترتیب دستگاه های بیمه سلامت، توزیع نیروی برق، راهداری، گمرکات، فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی، کمیته امداد و امور مالیاتی توانستند رتبه های برتر میز خدمت را کسب کنند.
و ادامه داد: طبق بازرسی های انجام شده، هشت دستگاه برتر، ۲۲ دستگاه خوب، ۲۴ دستگاه متوسط و چهار دستگاه عملکرد ضعیفی در این زمینه داشتند.
وی اظهار داشت: اسفندماه سال ۹۵ تصویب نامه شورای عالی با عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری به منظور ارایه خدمت به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و و ارتقای رضایتمندی آنان تصویب شد.
مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری بیان کرد: بر اساس این دستورالعمل دستگاه های اجرایی و استانداری ها مکلفند نسبت به برنامه ریزی و اجرای مفاد دستورالعمل مذکور و آموزش متصدیان میز خدمت اقدام کرده و نماینده تام الاختیار خود را حداکثر طی مدت یکماه از ابلاغ به سازمان اداری و استخدامی کشور معرفی کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است علاوه بر اجرای نظارت بر دستورالعمل مذکور و اعمال نتایج پیشرفت در نظام ارزیابی عملکرد هر یک از دستگاه های اجرایی، گزارش عملکرد اجرای این دستورالعمل را هر ۶ ماه یکبار به شورای عالی اداری ارایه دهد.
موسوی یادآور شد: ضرورت دارد تمامی دستگاه های اجرایی گزارش نتایج اقدامات مرتبط را به سازمان اداری و استخدامی کشور و واحدهای استانی مربوطه ارسال کنند.
وی با بیان اینکه استانداران مسئول نظارت عالیه بر اجرای میز خدمت در واحدهای استانی هستند، گفت: ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد، تکریم اراب رجوع، جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی و جلوگیری از سرگردانی مردم در دستگاه های اداری از جمله اهداف استقرار میز خدمت از دیدگاه ریاست جمهوری است.
مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی افزود: بهمن ماه پارسال برای مدیران دستگاه های اجرایی دارای اراب رجوع زیاد کارگاه آموزشی تبیین حقوق شهروندی و استقرار میز خدمت برگزار و مقرر شد مدیران در اسرع وقت نسبت به پیش بینی مکان و مناسب و تجهیزات مورد نیاز برای استقرار میز خدمت اقدام کنند.
وی ادامه داد: از ۱۷ بهمن ۹۶ به مدت یکماه تیم مشترک دفتر بازرسی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل و وضعیت استقرار میز خدمت در دستگاه های اداری دارای ارباب رجوع زیاد مورد بازدید قرار گرفت و اهمیت موضوع برای مدیران و معاونان پشتیبانی تبیین شد.
موسوی گفت: به موازات اقدامات اجرایی برای استقرار میز خدمت حضوری، مدیر فناوری اطلاعات استانداری و تمامی مدیران دستگاه های اجرایی موظف شدند نسبت به شناسایی خدمات قابل ارایه از طریق میز خدمت الکترونیکی، تهیه زیرساخت های لازم و طراحی فرایندهای احرایی آن اقدام کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در همین راستا پرتال خدمات الکترونیکی استان به آدرس Portal.sko.ir طراحی و اجرا شد تا امکان دسترسی مردم به خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی از طریق پنجره واحد مهیا شود.
وی اضافه کرد: پس از اتمام بازدیدهای دوره ای و بر اساس گزارش ارایه شده ، با مدیران کل دستگاه های اجرایی مکاتبه و تسریع در پیاده سازی یکسان دستورالعمل مربوطه اعلام و دستورالعمل شماره ۲ استقرار میز خدمت اردیبهشت ماه امسال به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شد.
موسوی یادآور شد: از ۲۳ خردادماه تیم مشترک دفتر بازرسی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بر اساس گزارش خوداظهاری دستگاه ها بر مبنای چارچوب در نظر گرفته شده توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای میز خدمت را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند.
مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی گفت: نتایج ارزیابی دستگاه های دارای عملکرد متوسط و ضعیف به وزارتخانه ها، معاونان رئیس جمهوری و معاونان قوه قضائیه اعلام شد.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 18 =