تجربیات دفاع مقدس در شرایط کنونی به کار گرفته شود

بیرجند – ایرنا – امام جمعه موقت بیرجند گفت: برای عبور از میدان و گذرگاهی که در آن قرار گرفته ایم، باید از تجربیات دفاع مقدس استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام مجید نصیرایی در خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: باید این روحیه در مردم و مسئولان ایجاد شود و جوانان به صحنه بیایند و گرنه با تغییر انسان ها هیچ اتفاقی نمی افتد.
وی گفت: استکبار برای بدنام کردن نظام جمهوری اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن آن در تلاش است تا مردم را نسبت به نظام بدبین کرده و مردم و نظام را مقابل هم قرار دهد.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: تنها عاملی که می تواند مشکلات جامعه بشری و مسلمین را حل کند تقوا، پرهیزگاری و عمل به دستورات الهی و اسلامی است.
وی اظهار داشت: در روزها و هفته های اخیر شاهدیم نظام استکبار تمام ظرفیت های خود را اعم از اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی و ایران به صحنه آورده است و این مشکلات، مسائل و گرفتاری ها که امروز با آن مواجه هستیم نه برای نظام و نه برای مردم چیز تازه ای نیست.
حجت الاسلام نصیرایی گفت: در ۴۰ سال اخیر استکبار تلاش کرده آنچه می تواند برای مقابله نظام و مردم به صحنه بیاورد و در تمامی موضوعات از جمله فشارهای سیاسی، امنیتی، تحریم ها و سایر آن را تجربه کرده ایم.
وی یادآور شد: استکبار جهانی و دشمنان ما همه آنچه می توانستند خارج مرزها تجربه کردند و دیدند به نتیجه ای نمی رسند لذا مردم و نظام اینها را تجربه کرده اند، در این مرحله نیز دشمن تمام عده و عده خود را در منطقه و دنیا به خط کرده تا ضربه نهایی را به هر شکل به حرکت توفنده انقلاب بزند آن را از بین ببرد یا کند کند.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: وضعیت اقتصادی امروز جامعه و نابسامانی هایی را شاهد هستید که بیشترین فشارها را قشر محروم و مستضعف جامعه می بیند همانطور که همیشه انقلاب روی دوش پابرهنه ها بوده و جنگ را محرومان و مستضعفان اداره کرده اند.
وی بیان کرد: نابسامانی های اقتصادی و حرف های سخیفی که مسئولان و برخی سیاستمداران آمریکا استفاده می کنند در داخل نیز فشارهایی در عرصه روانی شاهدیم اما اینها جدید نیست.
نصیرایی عنوان کرد: ملت ایران تجربیات و ثروت های عظیمی در اختیار دارد که اگر از این ثروت عظیم درست استفاده کند خواهیم توانست از این معضلاتی که امروز در جامعه به وجود آمده است، گذر کنیم.
وی یکی از این تجربیات و ثروت عظیم را تجربه دفاع مقدس برشمرد و گفت: ترفندهایی در عرصه های سیاسی، امنیتی، روانی و سایر حوزه ها در دوران دفاع مقدس علیه ملت ایران و نظام استفاده می شد که توانستیم از این گردنه ها به سلامت عبور کنیم.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: ما معتقدیم آنچه سبب ایجاد این مشکلات شده علاوه بر اینکه منشا بیرونی داشته باشد منشا داخلی دارد و در دوران دفاع مقدس زمانی که فرماندهی کل قوا سال ۵۹ در اختیار بنی صدر و وی معتقد به آرمان ها و ارزشهای لیبرال غربی بود می گفت سلاح نداریم و جوانان تجربه ندارند و جنگ بلد نیستند لذا هیچکس به میدان نیامد.
وی بیان کرد: در این مدت همیشه یا شکست خوردیم یا سرزمین ها را تحویل صدام دادیم اما از زمانی که وی عزل شد و امام فرماندهی کل قوا را به دست گرفت میدان را برای حضور جوانان فراهم کرد، اتکا به ظرفیت های داخلی روز به روز بیشتر شد و جوانان میدان داری کردند فتوحات یکی پس از دیگری به دست آمد.
حجت الاسلام نصیرایی گفت: جوانان با اخلاص، تلاش، خلاقیت و ایمان سلاح ساختند و پیشرفت کردند زیرا در دوران دفاع مقدس همه توجه ما این بود امام چه می گوید همه حرف و دغدغه رزمندگان این بود که به فرمایشات امام توجه کرده و آن را به زمین نیندازند.
وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با اخلاص و روحیه از خودگذشتگی، همت و تلاش شبانه روزی و با استفاده از ظرفیت های داخلی، تدبیر و توکل به خدا و استفاده از قدرت و نیروی جوانی توانستیم مقابل ابرقدرت های شرق و غرب ایستادگی کنیم و نه تنها عقب نمانیم بلکه به اهداف خود برسیم.
وی افزود: امروز در عرصه مدیریت های داخلی، اقتصاد و سیاست ها جایی که دچار مشکل هستیم و گرفتاریم همان جاهایی است که اتفاقا افرادی بر مدیریت و سیاست گذاری آن حاکم بوده و مدیرانی سر کارند که نگاهشان بیشتر از اینکه متوجه به داخل باشد، به توان خارج است.
نصیرایی گفت: باید خودمان دست روی زانو گذاشته و بلند شویم نه اینکه با دیگران وارد مذاکره شده و منتظر باشیم که بیگانه به کمک ما بیاید لذا تفکر لیبرالی است نه توحیدی.
خطیب جمعه بیرجند گفت: این روزها می بینیم تیم اقتصادی دولت می خواهد تغییر کند اما مسئله مهمتر افکار و اندیشه افراد است و اگر افکار و اندیشه درست نشود با تغییر آدم ها مشکلی حل نمی شود همچنان که می بینیم هرجا با اخلاص و تفکر پیش رفتیم ثمرات را دیده ایم.
وی تاکید کرد: پیشرفت هایی در عرصه هسته ای، نظامی و موشکی کسب کرده ایم که دیگران آن را به ما نداده اند بلکه اینها را جوانان انقلابی و ولایی به بار آورده اند.
حجت الاسلام نصیرایی مذاکره با آمریکایی ها و جریان مقاومت را ۲ تجربه مهم هفت سال اخیر دانست و افزود: مسئله برجام با وجود اینکه شروط رهبری آنطور که باید و شاید عمل نشد اما اگر این تجربه برای ما ایجاد شد و توانستیم از آن استفاده کنیم با وجود اینکه خسارت محض بود اما با برکت بود.
وی گفت: آمریکایی ها با حمایت های اطلاعاتی صهیونیست ها نتوانستند به هیچ کدام از اهدافشان برسند و امروز عربده کشی ها و سر و صداها و ادعاهایی که امروز می شنوید نه از باب قدرت و توان بلکه از سر استیصال و بیچارگی است.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: خودشان می دانند اگر بخواهند با نظام اسلامی گلاویز شوند چه بر سرشان می آید سالهاست دوران بزن و در رو تمام شده است، آمریکایی ها می دانند سالهاست در هر سطحی که تهدید کنند در همان سطح تهدید خواهند شد می دانند رگ حیاتشان در دستان جبهه مقاومت دوستان و این بچه هاست و جوانان جبهه مقاومت منتظر اشاره ولی امر هستند.
وی گفت: می دانند ما منتظر اشاره هستیم سربازان انقلاب و نظام اسلامی منتظر اشاره هستند تا برای همیشه رگ حیات این کشورهای مستکبر را از بین ببرند و این سر و صداها فقط جنگ روانی است.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =