لیست کالاهای طرح جلوگیری از احتکار و اختفا اعلام شد

بیرجند – ایرنا – سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: لیست کالاهای هدف مشمول طرح جلوگیری از احتکار و اختفا توسط ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفا وزارت متبوع اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا علی تهوری روز شنبه در نشست خبری افزود: تمام کالاهای مشمول این طرح باید پس از ترخیص کالا از گمرکات کشور یا تولید داخلی در انبارهای ثبت شده به صورت هفتگی در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالای خود را ثبت کنند.
وی اظهار داشت: در این زمینه کالاهایی از جمله غلات (گندم خوراکی، دامی، جو و برنج سفید)، مواد پروتئینی، نهاده های کشاورزی، مواد اولیه تولید، حبوبات، لوازم خانگی، لوازم یدکی، لاستیک سبک و سنگین، کاغذ، انواع پودر شوینده، مصالح ساختمانی، محصولات فلزی پرمصرف و سیمان جز کالاهای هدف اعلام شده است.
سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: تمامی عمده فروشان، تجار، وارد کنندگان و متصدیان واحدهای تولیدی موظفند انبار محل نگهداری کالاهای مذکور را به معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند همچنین هر گونه تغییر و جابجایی انبار بلافاصله باید به حوزه بازرسی اعلام شود.
وی در ادامه درج نکردن قیمت را پایه تخلفات واحدهای صنفی دانست و افزود: به استناد ماده ۱۵ قانون صنفی همه واحدهای صنفی و خدماتی موظفند برچسب قیمت را نصب و تابلوی خدمت خود در معرض عموم قرار دهند در غیر اینصورت تخلف و به تعزیرات معرفی می شوند.
تهوری ، ارایه نکردن فاکتور خرید را دومین تخلف واحدهای صنفی عنوان کرد و یادآور شد: همه متصدیان واحدهای صنفی با توجه به برگزاری طرح نظارتی و تشدید آن حتما باید فاکتورهای خرید خود را در معرض ارایه به بازرسان قرار دهند.
وی اظهار داشت: با توجه به فصل تابستان و استفاده بسیاری از خانواده ها در اوقات فراغت از ورزشگاه ها و باشگاه های تخصصی و دولتی تمامی متصدیان مذکور موظفند نرخ اعلام شده از سوی اداره ورزش و جوانان را نصب و رعایت کنند.
سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مدارس غیر انتفاعی با توجه به پیش رو بودن سال تحصیلی باید بر اساس ضوابط و نرخ های تعیین شده از خانواده ها ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: هرگونه دریافت وجه اضافه تخلف محسوب می شود همچنین شهریه مهدهای کودک که از سوی دستگاه های متولی از جمله سازمان بهزیستی اعلام می شود در صورت مراجعه والدین در معرض دید قرار گرفته و اخذ هر گونه وجه خارج از نرخ مصوب تخلف محسوب می شود و شهروندان باید هر گونه شکایت را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 6 =