۱۱ نوع عسل در خراسان جنوبی تولید می شود

بیرجند – ایرنا – معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۸۰۰ نوع گونه گیاهی در استان وجود دارد و در این زمینه ۱۱ نوع عسل تولید می شود.

سید جلال مدرسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار ماه گذشته ۸۰ تن عسل از ۲۷ هزار کلنی های زنبور عسل استان برداشت شده است که پیش بینی می شود تا پایان امسال به ۱۷۵ تن برسد.
وی گفت: شهرستان های بیرجند و قاین بیشترین تعداد کلنی های زنبور عسل را به خود اختصاص داده است و اکنون ۷۰۰ زنبوردار در استان فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: عسل خراسان جنوبی به دلیل شرایط آب و هوایی، وجود گیاهان دارویی و محصولات استراتژیک عناب و زرشک از مرغوبیت زیادی برخوردار بوده و در کشور منحصر به فرد است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برداشت عسل تا پایان شهریور ادامه دارد گفت: برداشت عسل به دلیل شرایط جوی متفاوت در مناطق استان در زمان های خاصی باید انجام شود.
وی افزود: عسل زرشک، عناب، آویشن، گشنیز، اسطوخودوس، چهل گیاه، کلپوره، مرکبات، یونجه و گون از جمله انواع عسل تولیدی استان هستند.
مدرسی عنوان کرد: سال گذشته با هدف سرشماری کلنی های زنبور عسل نخستین بار کندوهای زنبورعسل کد رهگیری دریافت کردند و در طرح مذکور از زنبورستان های شهرستان ها بازدید و کلنی های زنبورعسل آماربرداری شد.
وی گفت: در قالب این طرح کد استان، شهرستان و چهار رقم آخر کد ملی زنبوردار به عنوان کد رهگیری مشخص و بایستی بر روی کلنی های زنبور عسل نصب شود.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =