امام جمعه طبس: خبرنگار باید زمان شناس باشد

بیرجند – ایرنا – امام جمعه طبس گفت: خبرنگار باید زمان ‌شناس باشد که آیا مصلحت است یک خبر در شرایط کنونی بیان شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدرضا محمدی روز پنجشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران طبس با بیان این که خبر و خبرسازی داریم افزود: جایگاه خبرنگار تعیین نوع انتخاب و نقل خبر است.
وی بیان کرد: گاهی خبرنگار با تحلیل خود از درون یک خبر، خبر می سازد که این تحلیل‌ها منجر به واقعیت هایی شود که این ممکن است ایرادی نباشد.
وی با بیان این که خبرنگاری شغل پرمسئولیت و بسیار حساسی است ادامه داد: خبر یک واقعیت خارجی است که خبرنگار آن را پرده برداری می‌کند و آنچه در وادی خبرنگاری مورد غضب واقع شده، خبرهای جعلی و کذب است که واقعیت ندارد اما ممکن است طوری بیان شود که مردم آن را باور کنند.
امام جمعه طبس گفت: آشوب هایی که سال گذشته یا در مقاطع مختلف انجام شده براساس آن خبرهای کذب بوده و دشمن در رسانه ها و فضای مجازی خبری را تحت عنوان یک مشکل در یک منطقه، آنقدر بزرگنمایی می‌کردند و رنگ و لعاب می دادند که انگار واقعیت دارد.
وی افزود: هوشیاری، بصیرت و آگاهی و دقت نظر خبرنگار در این موارد می‌تواند نقش تعیین کننده داشته باشد و ممکن است یک خبر در یک مقطع برای مسئولان و متولیان امنیتی لازم باشد و به واسطه آن تصمیم بگیرند اما اگر این خبر در جامعه مطرح شود، معضل ساز است.
حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: اگر خبرنگار تحلیل نداشته باشد و فقط هدف این باشد که خبر به هر نحو منتشر و در جامعه منتقل شود در مباحث اسلامی تحت عنوان «اشاعه فحشا» از آن یاد می شود که گاهی این جرم تلقی شده و اسلام برای آن حد شرعی تعیین کرده است.
شهرستان طبس ۲۸ خبرنگار از ۱۴ رسانه مکتوب و برخط دارد و این شهرستان دارای سه پایگاه خبری برخط محلی و یک نشریه مکتوب است.
این شهرستان با ۷۵ هزار نفر جمعیت، ۵۷ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۲۱۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهارده =