اهالی کندرود سربیشه از جا به جایی روستا استقبال نمی کنند

بیرجند – ایرنا – مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه گفت: ۵۰ فقره قرارداد واگذاری زمین تحویل اهالی روستای کندرود شهرستان شد ولی اهالی روستا از جابجایی به مکان جدید استقبال نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا روستای کندرود یکی از مناطق عشایرنشین سربیشه با بیش از ۶۰ خانوار است که به علت قرار گرفتن در مسیر سد احداثی سیاهو از سال ۱۳۹۲ جا به جایی آن در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
با آبگیری سد سیاهو پیش بینی می شود روستای یادشده در فاصله چهار کیلومتری این سد در معرض روان آب قرار گیرد و علت بهره‌برداری نشدن سد سیاهو سربیشه عدم جابه جایی این روستا است.
حمید حاجی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای جابه جایی روستای کندرود از چند سال گذشته ۱۴ هکتار اراضی ملی تملک و در این اراضی ۱۴۲ قطعه مسکونی هر قطعه میانگین به متراژ ۵۲۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ نفر از اهالی این روستا برای دریافت زمین به بنیاد مسکن معرفی شده و زمین را تحویل گرفته اند اضافه کرد: ۲۴ نفر از اهالی روستا در دی ماه سال گذشته برای دریافت تسهیلات بنیاد مسکن به بانک معرفی شده اند که تاکنون هیچ فردی برای دریافت این تسهیلات اقدام نکرده است.
وی در خصوص تامین هزینه احداث واحدهای مسکونی این روستا گفت: مقرر شد شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی برای هزینه تخریب خانه های قدیمی اهالی روستا ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و بنیاد مسکن نیز برای احداث هر واحد مسکونی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات پنج درصد و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می کند.
وی ادامه داد: همچنین کمیته امداد نیز به هر مددجوی زیر پوشش خود در این روستا کمک بلاعوض پرداخت می کند.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه از اجرای طرح هادی روستایی در محل جدید روستای کندرود با اعتبار ۷۵ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن در سال ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: در این طرح ۲ هزار و ۸۳۰ متر مربع عملیات خاکبرداری و جدول گذاری انجام شد.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =