آستانه تحمل مدیران بیشتر شود

بیرجند – ایرنا – رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: تحلیل، نقد و پیشنهاد خبرنگاران برای مسئولان مفید است و آستانه تحمل مدیران باید بیشتر شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا فرهاد فلاحتی روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با مدیران و اصحاب رسانه استان افزود: بعضی از مدیران دستگاه های اجرایی در مقابل نقد خبرنگار برآشفته می شوند که این آستانه تحمل باید بالاتر رود.
وی بیان کرد: رفع مشکلات و توسعه استان نیازمند هم افزایی و انسجام بیشتر بین مدیران و خبرنگاران است و امیدواریم با تلاش و کوشش همه مسئولان و اصحاب رسانه شاهد توسعه بیش از پیش استان باشیم.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات رسانه های استان در زمینه کاغذ، یارانه، مسکن و بیمه به تفکیک خطاب به مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس ارائه شود.
وی اظهار داشت: اگر مشکل در سطح کشور باشد با کمک نمایندگان دیگر استان ها موضوع پیگیری می شود و اگر فقط این استان در بخشی مغفول باشد موضوع به شکل ویژه تبیین و رسیدگی می شود.

** نمایندگان و خبرنگاران همکار هستند
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نمایندگان مردم در مجلس، خبرنگاران را همکار خود می دانند چون هر دو قشر پیگیر کار مردم هستیم و حرف مردم را می زنیم.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی افزود: در دوره نمایندگی بنده با وجود اینکه در فضای مجازی و دیگر رسانه های مکتوب مطالبی گفته شده که نادرست بوده و امکان شکایت داشتم اما یک بار هم حتی از یک خبرنگار شکایت نکردم چون در همه کارها درصدی خطا وجود دارد.
وی اظهار داشت: مدیریت معیشت یکی از دغدغه های مهم حوزه رسانه است و مشکلات خبرنگاران در ۲ بخش کشوری و استانی خلاصه می شود که مشکل کشوری باید در سطح کلان رفع شود.
وی گفت: اصحاب رسانه مطالب خود را به شکل مکتوب به رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی ارائه دهند تا در حوزه قانونگذاری کاری انجام یا با دولت رایزنی انجام شود.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی مشکلات مانند مسکن مربوط به داخل استان است و نخستین کار ضروری، ایجاد یک تعاونی برای خبرنگاران است تا این تعاونی زمین را با وام ارزان قیمت تحویل بگیرد و بسازد.
وی اظهار داشت: رسانه های استان یک نفر یا خانه مطبوعات را پیگیر ایجاد تعاونی کنند و رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس هم آماده برقراری ارتباط لازم است ولی پیگیری باید مستمر باشد.
عبادی گفت: در خصوص مالیات با کج سلیقگی مواجه هستیم و این مشکل از بدنه کارشناسی تا سطح بالای این حوزه وجود دارد، گاهی با کج سلیقگی در بحث کارشناسی مالیات مشکلاتی برای مردم و حوزه رسانه های مکتوب ایجاد می شود.

** خراسان جنوبی مغفول مانده است
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: خراسان جنوبی در بسیاری از حوزه ها مغفول مانده است و حوزه رسانه مطالب مربوط به مشکلات خود را مستند به مجمع نمایندگان استان ارائه کند.
نظر افضلی افزود: از خبرنگاران و مدیران رسانه های استان دعوت می کنیم از مجلس شورای اسلامی دیدار کنند و همانجا تلاش می کنیم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دیدار داشته باشیم.

** خبرنگاران به نمایندگان کمک کنند
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به تنهایی در همه حوزه های نمی توانند به شکل تخصصی وارد شوند و کمک خبرنگاران به نماینگان برای رفع مشکلات این حوزه ضروری است.
محمدرضا امیرحسنخانی افزود: ایجاد سازمان نظام رسانه یا تشکل ویژه حقوقی می تواند مشکل خبرنگاران را در بسیاری از موارد پیگیری کند.
وی بیان کرد: نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس به خبرنگاران این اختیار را می دهد که اگر ایده و نظری دارند که مفید است به رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی برای پیگیری ارائه دهند.
وی گفت: استان های برخوردار کشور برای توسعه از مطبوعات خود کمک می گیرند چون رسانه در روند توسعه استان بسیار تاثیرگذار است.
نمایندگان رسانه های مختلف خراسان جنوبی نیز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدگاه ها و پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات صنفی و ارتقای حوزه رسانه مطرح کردند.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =