تشکل اجتماعی کاهش مهریه راه اندازی شود

بیرجند – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، خواستار راه اندازی تشکل اجتماعی کاهش مهریه ها در استان شد و گفت: با عاقلانه کردن مهریه ها تداوم زندگی بهتر شده و اختلافات زوجین نیز کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا علی اسماعیلی روز شنبه در جشنواره استانی ازدواج و خانواده جوان استان افزود: در حوزه مسائل اجتماعی بیش از ۳۴۰ تشکل در استان داریم که همیشه پیشتاز بوده اند.
وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی نگاه مان مردم محور کردن همه فعالیت هاست تا زمانیکه مردم وارد میدان عمل باشند بسیاری از امور حل و فصل خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از تلاش های سازمان مردم نهاد موسسه جلوه آرامش سربیشه قدردانی کرد و گفت: این موسسه در زمینه ازدواج، تکمیل و تحکیم بنیان خانواده در سطح استان فعالیت های خوبی انجام می دهد.
وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون طرح آموزش و مشاوره ازدواج از طریق استانداری با همکاری سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در حال اجراست که جوانان باید از این فرصت استفاده کنند.
اسماعیلی وضعیت خراسان جنوبی را از حیث نرخ ازدواج مطلوب عنوان کرد و افزود: همچنین این استان در نرخ طلاق رتبه ۲۸ کشور را دارد که برای کاهش این میزان نیز باید تلاش کرد.
وی تاکید کرد: باید برنامه هایی از قبیل جشنواره استانی ازدواج در راستای احیا و تروج فرهنگ ازدواج آسان در استان گسترش یافته و به تصویر کشیده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: همین که در شرایط کنونی جوانی جرات می کند زندگی مشترک را بپذیرد خودش عین شجاعت است.
وی به عنوان معلم حقوق خطاب به زوج های جوان گفت: زندگیتان را بر پایه عشق، ایثار و از خود گذشتگی بنا کنید، در زندگی مشترک صحبت از من و تو فایده ندارد باید صحبت از ما باشد.
اسماعیلی ادامه داد: نهایت تلاش شما باید این باشد که در زندگی آرامش داشته باشید، مراسم امروز باید مبنایی برای تداوم این قبیل اقدامات و زندگی های مشترک به شیوه آسان باشد.
در این جشنواره از ۴۰ زوج جوان و ۱۰ خیر تجلیل و قدردانی شد.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 15 =