تخریب و تصرف اراضی ملی خراسان جنوبی کاهش یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تخلفات در حوزه یگان حفاظت منابع طبیعی استان از جمله تخریب و تصرف اراضی ملی در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

علیرضا نصرآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشفیات استان براساس ماده ۴۸ که شامل گیاهان دارویی در مراتع می شود از ۹ فقره به سه مورد کاهش یافت و از پنج هزار و ۸۰۲ کیلوگرم به ۸۴۵ کیلوگرم رسید.
وی ادامه داد: همچنین در تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی از ۸۱ پرونده که به دادگاه ارجاع شده در چهار ماه سال قبل به ۳۶ فقره در سال ۹۷ رسیده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: طی این مدت رفع تصرف که توسط خود تیم منابع طبیعی انجام شده از ۷۶ فقره به ۴۴ مورد کاهش داشت و ۴۴ پرونده ابتدای پارسال و ۳۸ پرونده در ۴ ماهه امسال خلع ید شده است.
وی دلیل کاهش این تخلفات را فرهنگ سازی مردمی دانست و یادآور شد: این ر حالیست که برعکس در چرای دام و قطع درخت شاهد افزایش هستیم.
نصرآبادی گفت: چرای دام از ۱۲۰ به یکهزار و ۷۱۴ فقره افزایش یافته است، همچنین قطع درخت از ۱۶ اصله در چهار ماه سال گذشته به ۳۲۰ اصله افزیش یافت اما در تعداد پرونده ها در این زمینه تغییری ایجاد نشده است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − پنج =