۴۸۶ طرح کشاورزی در خراسان جنوبی افتتاح می شود

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۴۸۶ پروژه بخش کشاورزی استان در هفته دولت امسال با سرمایه گذاری ۷۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا هاشم ولی پور مطلق روز دوشنبه در نشست خبری ویژه هفته دولت افزود: از مجموع سرمایه گذاری های انجام شده، ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل منابع و تسهیلات بانکی، ۲۰ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان از محل منابع اعتبارات تملکی سازمان و ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خودیاری مردم تامین شده است.
وی خانوار بهره مند از پروژه های هفته دولت را ۲۸ هزار و ۹۳۳ خانوار اعلام کرد و گفت: همچنین با بهره برداری از پروژه های مذکور ۴۹۸ اشتغال ثابت جدید و چهار هزار و ۵۲۲ تثبیت اشتغال خواهیم داشت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشترین پروژه ها با ۸۲ مورد و سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومان مربوط به قاین و کمترین آن با ۲۹ پروژه و اعتبار پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به شهرستان زیرکوه است.
وی بیان کرد: بیشترین سرمایه گذاری انجام شده نیز مربوط به شهرستان بیرجند با ۷۶ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
ولی پور مطلق بیشترین پروژه های قابل افتتاح استان را با ۲۷۰ مورد مربوط به آب و خاک دانست و یادآور شد: برای این پروژه ها ۲۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: همچنین از مجموع پروژه ها ۸۴ مورد مربوط به امور دام و طیور، ۴۲ پروژه مربوط به امور عشایری، ۱۷ مورد در حوزه باغبانی، ۱۳ مورد در بخش دامپزشکی، پنج پروژه شیلات و آبزی پروری، هفت مورد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، ۲۲ پروژه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و ۲۶ مورد در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شش =