خون شهدا برای امر به معروف و نهی از منکر هدیه شده است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: خون پاک شهیدان برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هدیه شده و فلسفه قیام و انقلاب ۱۳۵۷ همان هدف بعثت پیامبران الهی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی در شهرستان قائنات افزود: ظهور انقلاب اسلامی در روایات و احادیث بیان شده است و در کتاب البیان به وقوع انقلابی در آخرالزمان در مشرق زمین اشاره دارد که جهان را آماده ظهور می کند.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) است و در انقلاب ریزش و رویش داریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند قومی که خداوند از آنها خبر داده و خدادوست هستند، اهل ایران و از دیار سلمان فارسی هستند.
وی افزود: سال ۱۳۲۵ پس از سقوط رضاخان در بعضی نشریات سالنامه ای به نام روح دانش بود و آنجا مقاله ای که نویسنده آن مشخص نیست وجود دارد و ایران محبوب خداست عنوان آن مقاله بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در این مقاله حدیثی را نقل کرده که وقتی پیامبر اسلام (ص) نامه هایی به سران کشورها برای دعوت به اسلام می نویسند و آنها توجه نکردند ایشان مامور به جهاد شد.
وی افزود: بعضی افراد به پیامبر گفتند جهاد را از کشور ایران شروع کنید چون خسرو پرویز پادشاه آنها نامه شما را پاره کرده است و ایشان فرمودند ایران محبوب خداست، مردمی حق طلب دارد و من جهاد را از آنجا شروع نمی کنم.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: نویسنده مقاله ‘ایران محبوب خداست’، پیشگویی پیامبر (ص) را درباره اینکه چگونه مردم ایران از اسلام حمایت کردند، توضیح می دهد و می گوید متاسفانه در این دوران که دوره رضاشاه پلید بوده مردم ایران را به تریاک، نسوار و شراب آلوده کرده اند اما به زودی انقلابی در ایران ایجاد شده و جمعیت فاسد را نابود می کند.
وی گفت: در کتاب کشف الاسرار حضرت امام خمینی (ره) که در ۲۰ سالگی نوشته اند همین مطلب که در سالنامه روح دانش است توسط ایشان نوشته شده و آن مقاله هم متعلق به امام راحل بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد کنگره ملی ۲ هزار شهید استان و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هر سه برنامه در خصوص یک موضوع است.
وی گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) تثبیت معروف و نابودی منکر بود اما هر چیزی ساز و کار خود را داشته چون ما برای آزمایش آفریده شده و نمی توانیم از آن معاف باشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جبهه ظلم و باطل به جای عذرخواهی و تغییر مسیر خود بر ستم بیشتر تکیه می کند.
وی یادآور شد: وقتی امام حسین (ع) قیام کردند، نوع بشر به جای اینکه خود را اصلاح کند به ظلم متوسل شد و قرن ها به استبداد، خودرایی و پشتیبانی از ستمگران ادامه داد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امام خمینی (ره) سال ۱۳۴۲ به ستمگری شاه و نوکری برای اجانب اعتراض کردند و راه صحیح آن اصلاح جامعه بود ولی به زور متوسل شدند و ارعاب و تهدید ساواک به گونه ای بود که در خانه ها زن و شوهر جرات صحبت کردن مقابل فرزندان خود را نداشتند و خفقان زیاد بود.
اجلاسیه های کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی شهریور و مهر امسال در این استان برگزار می شود.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =