خیران برای وقف بهداشت و درمان گام بردارند

بیرجند – ایرنا – پدر علم سم شناسی ایران گفت: نیاز است خیرین از وقف در زمینه اماکن مذهبی و مدرسه سازی به سمت وقف بهداشت و درمان گام بردارند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا دکتر مهدی بلالی مود جمعه شب در مجمع خیرین سلامت شهرستان سربیشه در بیرجند افزود: تنها با مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت مردمی می توان گام های اثربخش زیادی را در بهداشت و درمان برداشت.
وی تاکید کرد: باید تمامی مردم برای حل مشکلات مختلف جامعه به خصوص در حوزه بهداشت و درمان کمک رسانی کنند تا وقف در این زمینه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هرچند انجمن خیرین سلامت در ایران تاریخچه کوتاهی دارد اما از سالیان گذشته نیز افرادی با وقف مال خود، دغدغه رفع مشکلات بهداشتی را داشته اند.
وی افزود: در کشورهای مختلف نیز خیررسانی وجود دارد و گاهی در این کشورها افرادی وقف خود را صرف تحقیق در حوزه بهداشت مردم می کنند که از نظر اسلامی نیز این موضوع یک نوع خیررسانی و وقف است.
بلالی مود از مردم خواست با وقف ایدئولوژی، زمان و مال خود در راستای رفع نیازهای مختلف بهداشتی جامعه گام موثری بردارند.
وی با تاکید بر اینکه باید در خیررسانی از خود شروع کنیم و پیش قدم شویم گفت: در شرایط موجود جامعه صرف زمان برای شناسایی امراض مختلف و ارائه راهکار برای درمان آنها می تواند بهترین وقف باشد.
فرماندار سربیشه هم در این مجمع گفت: سربیشه دیار اندیشه و ایمان و زادگاه پروفسور کاظم معتمد نژاد پدر علم ارتباطات ایران، پروفسور مهدی بلالی مود پدر علم سم شناسی ایران و دکتر جمشید صباغ زاده پدر علم لیزر ایران است اما این شهرستان با پیشینه فرهنگی قوی در جایگاه بهداشتی مناسبی ندارد و نیاز است خیرین در زمینه بهداشت و درمان شهرستان تلاش کنند.
محمدجواد فلاحی بیان کرد: بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) سربیشه در دولت تدبیر و امید تجهیز و راه اندازی شد و در حال حاضر در چهار بخش داخلی، اطفال، زنان و جراحی عمومی به شهروندان خدمات ارائه می شود.
وی احداث کلینیک تخصصی، خرید دستگاه آمبولانس، خرید تجهیزات تکمیلی پزشکی و آزمایشگاهی، دستگاه سونوگرافی فول آپشن، دستگاه اکسیژن ساز و ۲ دستگاه دیالیز جدید را از نیازمندی های این بیمارستان ذکر کرد.
وی گفت: مجمع خیرین سلامت سربیشه از تیرماه سال گذشته در شهرستان راه اندازی شده که تاکنون خیرین برای احداث زیرساخت های بهداشتی و تامین تجهیزات پزشکی در شهرستان ۳۰ میلیارد ریال مشارکت کرده اند.
فرماندار سربیشه اظهار داشت: تکمیل مراکز جامع سلامت روستایی در بخش های مود و درح، تکمیل و تجهیز پایگاه مراقبت مرزی ماهیرود، خرید آمبولانس و تجهیز مراکز درمانی در درح و لانو، خرید تجهیزات پزشکی در بخش های درح و مود، بازسازی خانه های فرسوده بهداشت و تلاش در جهت شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی مود و درح از جمله نیازمندی های بهداشتی و درمانی شهرستان سربیشه است.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =