واحد مجازی در هیات های مذهبی تشکیل شود

بیرجند- ایرنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هیات های مذهبی باید در کنار فضای حقیقی، واحد مجازی را با مدیریت جوانان تشکیل دهند تا پیام عاشورا بهتر منتقل شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام احمد رضایی روز دوشنبه در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی استان اظهار داشت: امروز در مجالس عزاداری نباید به یک روضه خوانی اکتفا کنیم بلکه می توان از ظرفیت و جمعیت میلیونی که بدون دعوت در این مجالس شرکت می کنند برای بیان حقایق عاشورا استفاده کرد.
وی افزود: مسئولان هیات ها باید برنامه ریزی کنند که پیام عاشورا از زبان سخنرانان مذهبی دریافت شود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیات ها بزرگترین و موثرترین پایگاه های دینی شیعیان محسوب می شوند افزود: هیچ تشکلی را نمی توان در عالم پیدا کرد که جمعیتی به اندازه هیات های مذهبی داشته باشد؛ لذا می طلبد در هر کدام از هیات ها یک شورا شکل بگیرد.
وی ادامه داد: این شوراها می توانند با برنامه ریزی، انتخاب مداح، سخنران و محتوا، مجالس عزاداری را غنی تر کنند.
رضایی با اشاره به جایگاه رفیع امام حسین (ع) گفت: اگر انسان روی اثر گذاری حرکت امام حسین(ع) تفکر کند متوجه می شود که همه بشریت مدیون این امام همام است.
وی محرم و صفر را بهترین زمان برای بیان پیام اولیا خدا دانست و اظهار داشت: کسانی که مرتبط با مجالس امام حسین (ع) هستند با سایر افراد جامعه متفاوت بوده و بندگی خدا در وجود آنها بیشتر احساس می شود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه محرم و صفر بهترین فرصت در اختیار شیعه است افزود: باید در این فرصت برنامه ریزی هدفمند انجام و معارف بصیرت افزا مطرح شود.

**مراسم اذن عزا در باقریه بیرجند برگزار می شود
رئیس شورای هیات های مذهبی استان نیز با اشاره به اجرای برنامه های آغاز محرم در خراسان جنوبی گفت: مراسم علم بندان امروز در ۲ هیات فاطمیه و محبان زهرا (س) برگزار می شود.
غلامرضا عباسی مقدم اظهار داشت: مراسم اذن عزا نیز ساعت ۱۷ عصر امروز در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند اجرا و ۳۰ پرچم آستان قدس به ۳۰ هیات اهدا شد.
وی با ابراز امیدواری از حضور پر شور مردم و هیئت های مذهبی در این مجلس افزود: پنجشنبه نیز همایشی در سالن اجلاس پیام نور با حضور تمام مداحان استان و سخنرانی نماینده ولی فقیه برگزار خواهد شد که پیش بینی می شود محوریت سخنان این همایش مطالبی در خصوص کنگره ۲ هزار شهید باشد.
رئیس شورای هیات های مذهبی استان با اشاره به شروع فعالیت مضاعف هیات ها گفت: حرکت هیات ها از شب هشتم محرم شروع و تا ظهر یازدهم ادامه دارد.
وی افزود: ۷۰ هیات در شهر بیرجند مطابق روال هر سال روز عاشورا به سمت قتلگاه حرکت کرده و عزاداری را در مسیر انجام می دهند.
عباسی مقدم با بیان اینکه دشمن در صدد نفوذ به بحث عزاداری است تصریح کرد: برای برپایی ایستگاه های صلواتی معرفی یک هیات الزامی است و بعد از استعلام شهرداری، راهنمایی و رانندگی و بهداشت مجوز لازم صادر می شود که در این مجوز عکس مسئول هیات و ۲ دستیار وجود دارد.
وی با اشاره به سرکشی از ایستگاه های صلواتی گفت: ایستگاه های غیر مجاز جمع آوری و ایستگاه های دارای مجوز نیز موظف هستند از مداحی مجاز استفاده و حداکثر تا ساعت ۲۳ فعالیت کنند.
رئیس شورای هیئت های مذهبی استان افزود: امسال با توجه به برگزاری کنگره ۲ هزار شهید از عکس شهدا هم در ایستگاه های صلواتی استفاده می شود.
وی ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری همه مسئولان و مردم امسال هم مراسم عزاداری محرم و صفر با شور و شعور حسینی برگزار شود.
عباسی مقدم از وجود ۹۲ هزار هیات مذهبی در استان خبر داد و گفت: روز به روز تقاضا برای تشکیل هیات ها زیاد می شود.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =