۱۰۰ درصد تسهیلات اشتغال خراسان جنوبی انعقاد قرارداد شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: امسال در مرحله نخست ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان ابلاغ و ۱۰۰ درصد آن در بانک های عامل انعقاد قرارداد شد.

عباس رکنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع تسهیلات ابلاغی تاکنون ۹۰ میلیارد تومان معادل ۷۶ درصد آن پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در مجموع از بهمن ماه ۹۶ تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال به مبلغ حدود ۲ هزار میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد، ۲ هزار و ۱۹۴ طرح مصوب و به بانک های عامل معرفی شده که تاکنون تسهیلات ۴۳۳ طرح پرداخت شده است.

** خراسان جنوبی رتبه نخست کشور در اجرای طرح مهارت آموزی
وی به سایر طرح های اشتغال اشاره کرد و گفت: براساس گزارش رسیده از دفتر معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتهی به پایان مرداد ماه نسبت به وضعیت طرح های اشتغال در استان ها، خراسان جنوبی حائز رتبه نخست کشور در اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی شد.
رکنی بیان کرد: براساس طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای جوانان غیر شاغل ۱۵ تا ۲۲ سال در کارگاه های مورد نیاز بازار کار به عنوان مهارت آموز مشغول به کار می شوند.
وی افزود: افزایش سطح مهارت افراد در محیط کار واقعی و ارتقای روحیه خلاقیت و کارآفرینی در قشر جوان را می توان از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اضافه کرد: تمامی مهارت آموزان در این طرح بیمه مسئولیت مدنی دارند به همین دلیل بنگاه های پذیرنده خواهان استفاده از این طرح اشتغال هستند.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی در نسبت تعداد مهارت آموز به سهمیه تعیین شده استان، رتبه دوم کشور را دارد و ۲۱۵.۴ درصد تعهد استان در اجرای طرح مهارت آموزی محقق شده در حالیکه میانگین کشوری ۹۹.۷ درصد است.
رکنی در ارتباط با طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: در این طرح حقوق و حق بیمه کارورز توسط دولت پرداخت شده و کارفرما هیچگونه هزینه ای به کارورز پرداخت نمی کند.
وی یادآور شد: در این طرح تمامی فارغ التحصیلان با دارا بودن شرایط لازم می توانند شرکت کنند و علاوه بر دریافت حقوق حداقلی و برخورداری از بیمه نسبت به افزایش مهارت خود اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی در نسبت تعداد کارورز به سهمیه تعیین شده رتبه پنجم کشور را داراست بدین صورت که میانگین کشوری ۱۲ درصد و استان ۲۷.۵ درصد است.
وی با اشاره به اجرای طرح اشتغال فراگیر به عنوان یکی دیگر از طرح های دولت در زمینه اشتغال گفت: در این طرح تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می شود.
رکنی افزود: در صورتیکه بنگاهی از این تسهیلات استفاده کند و اشتغال مدنظر تحقق یابد متقاضی تسهیلات می توانند از یارانه بین سه تا هفت درصد در آینده برخوردار شوند.
وی یادآور شد: از دی ماه ۹۶ تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در استان پرداخت شده است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 18 =