افتخار دفاع مقدس متعلق به آحاد ملت است

بیرجند – ایرنا – فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) در خراسان جنوبی گفت: افتخار حاصل از دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران از هر دین، مذهب و هویت است و هیچ شخص و گروهی نباید این افتخار را متعلق به خود بداند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد روز شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس افزود: همه ملت ایران از پیر و جوان، زن و مرد با یکدلی و همزبانی و اتحاد مثال زدنی تحت رهبری مقام معظم رهبری در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از دل و جان مایه گذاشتند تا ایران اسلامی از این آزمایش سخت سربلند شود.
وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) با بینش عمیق و الهی خود جنگ تحمیلی را بزرگ ترین نعمت عنوان کردند.
فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) در خراسان جنوبی بیان کرد: با پشتوانه رهبری مدبر و آگاه و با بهره گیری از تجربه نیروهای مسلح از ارتش و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و بسیج مردمی هیچ کس جرات جسارت به ایران اسلامی را ندارد.
وی گفت: فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح ولایی در مقابل هر تعرض به مرزهای کشور همچون مشت آهنی بوده و حضوری ولایت محور در همه عرصه ها دارند.
عباسی تجدد افزود: جانفشانی های نیروهای مسلح و ارتش قهرمان در هشت سال دفاع مقدس با اراده آهنین ضربه جبران ناپذیر به دشمن وارد کرده و غزل شهادت سرودند و فرزندان این ملت راه شهدا را ادامه می دهند.
وی اظهار داشت: در سال ۱۳۵۹ صدام با انگیزه قدرت طلبی، سلطه گری و با طمع رهبری جهان عرب و پرکردن خلا قدرت در منطقه خود را وسیله غرب برای دستیابی به اهداف سلطه گرانه استعمار معرفی کرد.
فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) در خراسان جنوبی بیان کرد: آمریکای جهانخوار به دلیل لطماتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از ایران خورده بود با تحریک و پشتیبانی صدام، وی را به عملیات نظامی علیه ایران ترغیب کرد.
وی گفت: ارتش غافل عراق در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ حمله سراسری خود را در نوار مرزی آبادان تا قصر شیرین آغاز کرد و هواپیماهای رژیم بعثی مراکز نظامی و استاتژیکی و فرودگاه های تهران و ۱۹ شهر دیگر ایران را بمباران کردند.
عباسی تجدد ادامه داد: عراق استراتژی جنگ سریع و سه روزه را برنامه ریزی کرد و هدف اصلی صدام حاکمیت بر اروند رود، باز پسگیری سه جزیره ایرانی در خلیج فارس، جداسازی خوزستان و الحاق آن به عراق و تضعیف جمهوری اسلامی ایران بود.
وی یادآور شد: مقاومت مردم شهرهای مرزی، ایمان، روحیه سلحشوری، ایثارگری رزمندگان اسلام و نقش محوری امام راحل(ره) در سراسر تاریخ پر افتخار هشت سال دفاع مقدس، نقشه شوم رژیم بعثی عراق را خنثی کرد و دشمن بدون اشغال حتی یک وجب از خاک کشورمان با ذلت از میهن اسلامی رانده شد.
فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) در خراسان جنوبی بیان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مروز و بوم به عنوان نگینی در حیات تاریخ حماسه و ایثار کشور می درخشد.
وی گفت: ریشه گران بهای امنیت امروز بر پایه تجربه و رشادت های فرزندان ملت ایران در سال های دفاع مقدس در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق است.
۷۵۵۹ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =