استفاده نادرست از فناوری اطلاعات محیط آموزشی را تهدید می کند

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین مساله‌ ای که محیط های آموزشی، پژوهشی و خانوادگی ما را تهدید می‌کند، استفاده نادرست از ظواهر فناوری اطلاعات است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز یکشنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت و آیین بازگشایی مدارس که در دبیرستان شاهد ریحانه النبی شهر قاین برگزار شد افزود: تکنولوژی و فناوری اطلاعات نباید زمینه ساز گسست و حایلی بین اعضای خانواده شود.
وی فناوری بین دانش آموز دختر و پسر مسلمان را وسیله ای برای دانستن و رسیدن به قله کمال و سعادت دانست و اظهار داشت: تکنولوژی فقط یک وسیله است که باید از آن در جهت پیشرفت استفاده کرد.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش گامی از فضای پرورش عقب بماند، ناهنجاری های اجتماعی خودنمایی می کنند.
وی بر تحقق و نمود اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: باید به جای تاکید بر تغییر مسائل ساختاری به تغییر روش های تعلیم و تربیت براساس سند تحول بنیادین و مکتب حیات بخش اسلام پرداخت.
مروج الشریعه بیان کرد: باید محیط مدارس به گونه ای باشد که دانش آموزان با طیب خاطر و علاقه فراوان به سوی نماز بروند و روزه بگیرند.
وی مفاهیم حیات بخش اسلام را بهترین الگو برای مواجهه با چالش های اجتماعی و فراگیری روش های بهتر زیستن برشمرد و گفت: معلمان شمع های فروزانی هستند که می سوزند و روشنی آگاهی را به جامعه تقدیم می کنند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: آنچه امروز موردنیاز آموزش و پرورش است استفاده از روش یادگیری و آموزش به جای حفظ کردن مطالب و استفاده از محفوظات است.
وی اظهار داشت: تقارن فصل بازگشایی مدارس با محرم حسینی و دفاع مقدس درس گرفتن از نهضت عاشورا و دفاع مقدس است.
مروج الشریعه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام مذبوحانه مزدوران جدایی طلب استکبار در اهواز گفت: بار اول اعمال ددمنش استکبار علیه مردم قهرمان ایران نیست و آخرین آن هم نخواهد بود.
وی با اشاره به جنایات گسترده عمال دشمن علیه مردم و مسئولان ادامه داد: اگر این حرکات مذبوحانه ره به جایی می برد اکنون قلاده به گردنان مزدور که خود را سردسته این خونخواران می دانند، برده و جیره خوار اربابان صهیونیست و آمریکایی خود در بلاد غربت نبودند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان این که راه مقاومت و اسلام ناب محمدی با قدرت ادامه می یابد خطاب به دانش آموزان گفت: آنچه ما را در تداوم راه انقلاب کمک می کند بصیرت و آگاهی عمیق و آشنایی با ضروریات زمانه است.
همزمان با شروع سال تحصیلی جدید ۱۶۸ هزار دانش آموز دختر و پسر استان خراسان جنوبی در بیش از ۲ هزار و ۷۵۲ آموزشگاه مشغول به تحصیل شدند.
۷۲۱۸*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =