۷ نفر در تصادفات جاده ای خراسان جنوبی جان باختند

بیرجند – ایرنا – رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: هفته گذشته ۸۸ تصادف در استان به وقوع پیوست که پنج مورد آن منجر به فوت شد و هفت نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ علیرضا رضایی اظهار داشت: هفته گذشته پنج تصادف منجر به فوت در جاده های خراسان جنوبی رخ داد که متاسفانه موجب فوت هفت نفر از شهروندان شده است.
وی افزود: همچنین هفته گذشته ۴۸ تصادف جرحی در خراسان جنوبی به وقوع پیوست که منجر به مجروح شدن ۹۷ نفر شد و ۳۵ تصادف خسارتی نیز داشته ایم.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۲ درصد تصادفات در جاده های اصلی، هشت درصد در جاده های فرعی و ۴۰ درصد تصادفات نیز در جاده هایی روستایی روی داده است.
وی گفت: ۵۹ درصد تصادفات هفته گذشته واژگونی، ۱۹ درصد موتورسیکلت با دوچرخه، ۶ درصد خودرو با عابر پیاده، ۶ درصد خروج از جاده و مابقی نیز سایر اشکال تصادفات بوده است.
رضایی درباره علل عمده تصادفات گفت: ۴۰ درصد تصادفات به عدم توجه به جلو، ۹ درصد به انحراف از مسیر، ۲۵ درصد تخطی از سرعت مطمئنه، ۱۱ درصد به عدم رعایت حق تقدم، چهار درصد تغییر مسیر ناگهانی، چهار درصد به عدم رعایت فاصله طولی، ۶ درصد به نقص فنی و یک درصد نیز به سایر علل برمی گردد.
وی اظهار داشت: ۲۳ درصد تصادفات در ساعات ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر، ۲۶ درصد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۱۵ درصد نیز در ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی داده است.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: کل تخلفات هفته گذشته در جاده های برون شهری استان ۱۲ هزار و ۶۸۵ مورد بوده که ۶ هزار و ۷۶۴ مورد تخلفات حادثه ساز بوده اند.
وی از هموطنان خواست با رعایت اصول ایمنی هنگام رانندگی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، جان اعضای خانواده خود را در معرض خطر مرگ قرار ندهند.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =