زایران اربعین موظف به ثبت نام در سامانه سماح هستند

بیرجند – ایرنا – مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: زایران اربعین برای عزیمت به عتبات عالیات موظف به ثبت نام در سامانه سماح هستند و تمامی هزینه های سفر از بیمه تا اخذ ویزا به صورت اینترنتی دریافت خواهد شد.

ابوالفضل نوفرستی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زایران اربعین پس از ثبت نام در سامانه سماح که از اوایل هفته آینده فعال خواهد شد به دفاتر زیارتی برای تحویل مدارک اقدام کنند.
وی با بیان اینکه از امسال نمایندگی کنسولگری عراق در بیرجند فعال خواهد شد تصریح کرد: فعالیت این نمایندگی در استان روند اخذ ویزا را تسهیل می کند.
مدیر حج و زیارت استان خراسان جنوبی ادامه داد: هزینه ثبت نام زایران اربعین حسینی در سامانه سماح ۴۱ دلار با احتساب قیمت ثانویه خواهد بود و حق بیمه و حق الزحمه ویزا که مربوط به دفاتر زیارتی است به این مبلغ اضافه می شود.
وی گفت: براساس بررسی های به عمل آمده زایران خراسان جنوبی از مرزهای مهران و چذابه وارد خاک عراق می شوند و زایران ایرانی باید با قوانین و مقررات کشور میزبان آشنایی کامل داشته باشند و از مسائل امنیتی، بهداشتی و سلامت سفر، اطلاع کافی پیدا کنند.
نوفرستی تاکید کرد: بیمه زایران اربعین ضروری و این امکان در سامانه سماح فراهم است اما زایران باید در نظر داشته باشند بیمه ایران فقط از ۲۰ کیلومتری مانده به مرز عراق و شهرهای زیارتی داخل خاک عراق نسبت به ایجاد خسارت متعهد خواهد بود.
وی افزود: داشتن پول و ارز کافی، انتخاب همسفران مناسب، تعیین مسیرها، لوازم شخصی، رعایت مسائل شرعی، ایثار، تعاون، همکاری و توجه به زائران خاص نظیر کودکان و سالمندان از مهمترین الزام های اربعین حسینی است.
اربعین حسینی در صدر یکی از بزرگترین اجتماعات جهان قرار دارد که هر سال تعداد زیادی از مسلمانان و دیگر ادیان با حضور در این راهپیمایی ارادت خود را نسبت به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) ابراز می کنند و ندای لبیک یا حسین سر می دهند.
به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ زایر استان خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کردند.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 10 =