اجلاسیه شهدای دانشجو خراسان جنوبی ۲۱ مهر برگزار می شود

بیرجند – ایرنا – رئیس دانشگاه بیرجند گفت: اجلاسیه شهدای دانشجو خراسان جنوبی ۲۱ مهر ماه جاری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، احمد خامسان روز سه شنبه در دیدار دست اندرکاران اجلاسیه شهدای دانشجو خراسان جنوبی افزود: اجلاسیه یادشده با شرکت سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.
وی اظهار داشت: انتقال پیام شهدا و آرمان های شهیدان از اهداف این اجلاسیه است که همه ما به نوعی باید در زندگی شخصی خود این مسائل را اجرا کنیم تا در زندگی اجتماعی ما ظهور و بروز داشته باشد.
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: نسل جوان امروز نیاز به امید و نشاط دارند، مشکلات در کشور وجود دارد اما پیشرفت های زیادی هم داریم که باید این مسائل اطلاع رسانی شود.
وی افزود: شاخص خوبی زیادی در کشور در وضعیت مطلوب قرار دارد امیدواریم راه شهدا را با تمام توان ادامه دهیم.
دبیر کمیته اساتید و دانشجویان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: در بیشتر دانشگاه های استان تاکنون یادواره هایی در ارتباط با کنگره ملی ۲ هزار شهید استان برگزار شده است.
ابوذر صلاحی یادآور شد: در چند شهرستان یادواره شهدای طلبه و دانشجو برگزار شد و دانشگاه هایی که شهید گمنام داشتند سالگرد تدفین شهید گمنام را برگزار کردند.
وی بیان کرد: ۷۱ شهید دانشجو در خراسان جنوبی داریم که ۶۱ شهید، خانواده آنان در استان هستند تیم هایی از دانشگاه ها به دیدار خانواده آنها رفته و مصاحبه هایی را انجام دادند.
دبیر کمیته اساتید و دانشجویان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی بیان کرد: تعدادی از دانشجویان و استادان بخشی از کلاس خود را با یاد شهدای دانشجوی استان آغار کردند و اقدامات فرهنگی از این نوع تاکنون انجام شد و امیدواریم برگزاری این کنگره بهانه ای برای نزدیک شدن دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
۷۵۵۹ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شانزده =