۶۶ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند – ایرنا – مسئول امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون به ۳۷۶ طرح اشتغال در بخش کشاورزی استان، ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مهدی بهدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۸ طرح اشتغال به مبلغ ۸۶ میلیارد تومان در استان انعقاد قرارداد شده است.
وی تعداد طرح های مصوب بانک های عامل استان را ۴۳۵ طرح به مبلغ ۹۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در مجموع از بهمن ماه ۹۶ تاکنون یکهزار و ۶۹۱ طرح کشاورزی به ارزش ۴۳۸ میلیارد تومان در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بانک های عامل استان معرفی شده است.
مسئول امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد یکهزار و ۲۸۶ طرح به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان در بانک های عامل کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و توسعه تعاون در دست بررسی قرار گرفت.
وی گفت: در مجموع ۶ طرح کشاورزی استان به کارگروه ملی ارسال شده است که اکنون چهار طرح در مرحله تامین وثیقه و پرداخت قرار دارد.
بهدانی اظهار داشت: به زودی تسهیلات طرح های کشتارگاه فردوس، کارخانه عصاره داروهای گیاهی بشرویه، مجتمع گلخانه ای آبرسان کویر شرق در سرایان و کشتارگاه دام سنگین شهرستان خوسف پرداخت خواهد شد.
طرح تولید شیرخشک سویا و دامی (۱۳ میلیارد تومان)، کشتارگاه طیور (۷ میلیارد تومان)، ساخت مجتمع گلخانه ای (۱۲ میلیارد تومان)، کشتارگاه صنعتی دام (۱۲ میلیارد تومان)، گلخانه سبزی و صیفی (۱۲ میلیارد تومان) و تولید عرقیات گیاهی و عصاره گیاهان دارویی (۲۳ میلیارد تومان) از جمله این طرح ها است.
طرح های اشتغال روستایی در ۲ گروه قرار می گیرند که یکی از این گروه ها طرح های زیر ۲۵۰ میلیون تومان است و در کمیته اشتغال شهرستان ها مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین طرح های ۲۵۰ میلیونی تا ۶ میلیارد تومان در کارگروه استانی و از ۶ تا ۱۵ میلیارد تومان در کارگروه ملی بررسی و به بانک های عامل معرفی می شود.
بعد از ثبت نام متقاضی در سامانه کارا طرح های بزرگ اشتغال به صورت مستقیم در کارگروه ملی مورد بررسی قرار می گیرد و استان به آن دسترسی ندارد.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هشت =