۲۹ پروانه استاندارد در خراسان جنوبی تعلیق و ابطال شد

بیرجند ـ ایرنا ـ مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی گفت: از مهرماه پارسال تاکنون بر اساس نتایج بازرسی، نمونه برداری و آزمون واحدهای تولیدی، ۱۴ پروانه کاربرد استاندارد در استان ابطال و ۱۵ مورد تعلیق شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمدرضا مروی مقدم روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد ( ۲۱ تا ۲۷ مهرماه) با شعار « استاندارهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی» اظهار داشت: همچنین در بازه زمانی یکسال گذشته ۴۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی کالا و خدمات در استان صادر شده است.
وی از انجام یکهزار و ۱۱ مورد بازرسی در استان خبر داد و افزود: در این مدت ۶۶۸ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی زیر پوشش، ۱۹۷ مورد بازرسی از تجهیزات و وسایل تفریحی و شهربازی و پارک ها، ۱۲۲ مورد بازرسی از وسایل و تجهیزات تفریحی مهدهای کودک و ۲۴ مورد بازرسی از جایگاه های CNG استان انجام شده است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی بیان کرد: در یکسال گذشته ۸۶۱ مورد نمونه برداری و ۷۸۵ مورد آزمون از مراکز تولیدی استان انجام شده است.
وی با اشاره به تایید صلاحیت ۶ آزمایشگاه همکار استانی بر اساس روش اجرایی عنوان کرد: چهار هزار و ۳۰۳ مخزن CNG هیدرواستاتیک در استان آزمون شد.
مروی مقدم یادآور شد: صدور ۳۷۰ مورد گواهی نامه بازرسی ایمنی آسانسور، آزمون ۱۴۵ باسکول های وسایل نقلیه چرخ دار جاده ای، ۲ هزار و ۱۳۰ آزمون دوره ای وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی، ۳۰۰ مورد پلمب گذاری وسایل توزین و ۶۳۳ آزمون دوره ای نازل های عرضه سوخت مایع از دیگر اقداماتی است که در یکسال اخیر انجام شده است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به انجام هفت هزار و ۲۲۷ مورد بازرسی در طرح کنترل بازار استان افزود: همچنین ۲۳۲ مورد نمونه برداری از کالا و محصول در این طرح انجام شده است.
وی گفت: ۱۸ مورد گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی و ۴۸ مورد گواهی نامه انطباق کالاهای صادراتی در استان انجام شد و همچنین ۲ هزار و ۷۵۴ مورد نمونه برداری از فرآورده های نفتی، ۳۹ نمونه برداری از کالاهای صادراتی و ۲۱ نمونه برداری از کالاهای وارداتی از دیگر اقدامات است.
مروی مقدم با اشاره به کالاهای فاقد علامت استاندار مشاهده شده در مراکز عرضه استان تاکید کرد: در بخش غذایی و کشاورزی ۱۸۵، برق و الکترونیک ۸۴، مکانیک و فلزشناسی ۲۳، بسته بندی سلولزی هشت، شیمی و پتروشیمی ۱۷، نساجی و چرم سه، خودرو و نیرو محرکه ۱۳ و مهندسی پزشکی یک مورد مشاهده شده است.
وی ۷۹ مورد تدوین، تجدید نظر و بازنگری استاندارد ملی، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت، ۱۵۰ نفر ساعت آموزش کارشناسان استاندارد، یکهزار و ۹۰۰ نفر ساعت سایر آموزش های برون سازمانی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش کارکنان را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.
وی گفت: حضور در مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، سخنرانی در سطح مدارس مرکز استان و شهرستان ها، درج شعارهای هفته استاندارد در سربرگ اداری، ارسال پیام کوتاه به مناسبت ترویج فرهنگ استاندارد، نصب پلاکارد، بازدید از مدارس و برگزاری همایش روز جهانی استاندارد (۲۶ مهر ماه) از جمله برنامه های هفته استاندارد در استان است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 10 =