۲۰۰ برنامه هفته تربیت بدنی در خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ برنامه همزمان با هفته تربیت بدنی در محورهای ورزشی، فرهنگی، جوانان، همایش، جشنواره ها و نمایشگاه در استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مهران سرپرست روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: روز نخست این هفته با عنوان ورزش، فرهنگ ایثار و شهادت، جانبازان و معلولان نامگذاری شده که غبارروبی مزار شهدا و مسابقاتی با حضور جانبابزان و معلولان برگزار می شود.
هفته تربیت‌ بدنی ۲۶ مهر تا دوم آبان ماه است.
وی گفت: روز دوم ورزش، اخلاق، فرهنگ و رسانه نام گرفته که همایش‌های پیاده‌روی و صبحگاهی، دیدار با اصحاب رسانه و مسابقات ویژه خبرنگاران برگزار می شود و سومین روز هفته تربیت‌بدنی که ورزش، بانوان و خانواده نامگذاری شده برنامه‌های ورزشی صبحگاهی ویژه بانوان و کارگاه‌های آموزشی ورزش و سلامت خانواده برگزار می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: دیدار و تجلیل از پیشکسوتان، بازنشستگان، قهرمانان، حامیان ورزش در پنجمین روز هفته تربیت ‌بدنی انجام و نگارش کتاب پیشکسوتان ورزشی خراسان‌جنوبی نیز آغاز می‌شود.
وی گفت: به صدا درآمدن زنگ ورزش و استعدادیابی در مدارس، توزیع اقلام ورزشی، مسابقات درون مدرسه‌ای و بین دانشگاهی، برگزاری مسابقات کارکنان و طلاب و تجلیل از قهرمانان جامعه ورزش کارگری، روحانیون و کارکنان دولت از دیگر برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی است.
سرپرست افزود: تشریفات برگزاری مسابقات المپیاد استانی و اختتامیه مسابقات والیبال دختران کشور که به میزبانی بیرجند برگزار می شود، توسط تشکل های غیردولتی انجام می شود.
وی گفت: ۱۵ برنامه ملی و مذهبی را امسال در استان انجام می دهیم و از سال آینده می توانیم به سمت کیفی سازی برنامه ها حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان آماده و همه مناطق جغرافیایی خراسان جنوبی در این برنامه به شکل جامع لحاظ شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۷۴۲ برنامه در قالب برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دیده شده که بخشی از برنامه ها شکل عمومی و بخش دیگر ویژه است و در مناطق مرزی، حاشیه نشین و روستایی برگزار می شود.
وی بیان کرد: برای زنان بهبود یافته از اعتیاد، افراد حاشیه نشین و غیره برنامه تهیه شده و ۱۵ دستورالعمل برای دهه کرامت، دهه ولایت، مناسبت های هفته تربیت بدنی، جاده ولایت، هفته پارالمپیک، هفته جوان و ازدواج در اداره کل ورزش و جوانان استان تهیه شد.
وی گفت: در ساختار اداری این اداره کل بازبینی شده و همه کمیته ها و کمیسیون هایی که محل تصمیم گیری داخل سیستم بوده به روز شده است، ما ۵۰ کمیته و کمیسیون داخل سازمان داریم که جریان کار را داخل اداره کل ورزش و جوانان تعریف می کند و همه کارشناسان اداره کل در این حوزه مسئولیت دارند.
سرپرست افزود: در حوزه شهرستان ها همه ۳۰۰ هیات ورزشی فعال باید تقویم ورزشی داشته باشند و بدانیم برنامه و چارچوب کاری آنها چگونه است.
وی اظهار داشت: سند توسعه بخش ورزش استان مراحل پایانی است و ۱۱ برش شهرستانی دارد که تا سال ۱۴۰۰ برنامه جامع و کامل در همه حوزه ها داریم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: برنامه برای اجرا به ابزار، نیروی انسانی و سایر موارد نیاز دارد و برنامه ای به نام سفر و حضور در شهرستان ها را دنبال می کنیم که در این برنامه با همه افراد و شخصیت ها که در توسعه ورزش شهرستان نقش دارند، نشست برگزار می کنیم.
وی تصریح کرد: تاکنون پنج سفر به شهرستان های طبس، خوسف، نهبندان، قاینات و سرایان انجام شد و این سفرها دستاوردهای خاص خود را دارد.
سرپرست گفت: مسائل مالی و اداری هیات های ورزشی باید براساس مستندات مشخص شود و برنامه جامع و کامل و مخاطب دیده شده که نیاز به عوامل محرک و شتاب دهنده دارد تا نیازهای ضروری استان را فراهم کنیم.
وی اظهار داشت: هفته آینده دفتر هیات های ورزشی افتتاح می شود و سالن بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال ساخته شده را به عنوان مرکز آماده سازی هیات های ورزشی آماده می کنیم و سالن ۲ هزار و ۵۰۰ نفره بیرجند در اختیار معاونت ورزشی برای آماده سازی و میزبانی مسابقات استانی و کشوری است.
وی گفت: سال ۱۳۹۸ باید چندین مسابقه قهرمانی کشور در خراسان جنوبی برگزار شود و تا ماه آینده خوابگاه ورزشکاران در مجموعه غدیر به بهره برداری می رسد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: ۵۳ پروژه خیرساز فعال در استان داریم و ۳۰ پروژه چمن مصنوعی با بنیاد مستضعفان داریم که امسال انجام می شود و پروژه های عمرانی و ملی متعددی داریم که همه فعال است و وضعیت اعتبارات سال جاری مطلوب است.
وی افزود: از هفته آینده کار تزریق اعتبارات جدید انجام می شود و ۱۰ پروژه را در دهه فجر امسال افتتاح می کنیم که شامل سالن های ورزشی، چند استخر و … است.
وی تصریح کرد: پول هیات های ورزشی را در اختیار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قرار می دهیم و به هیات های استانی پولی بابت توزیع شهرستانی نمی دهیم، طبق یک فرمول ترسیم شده بخشی از اعتبارات در اختیار اداره کل، درصدی به هیات های استان و درصدی هم به اداره ورزش شهرستان ها قرار می گیرد.
سرپرست گفت: ۱۳۱ مکان ورزشی ۲ هفته آینده حوزه بهره برداری آن با اولویت واگذاری به هیات های ورزشی در چارچوب ضوابط و مقررات مشخص می شود.
وی تصریح کرد: در مرکز خراسان جنوبی برای اینکه هیات های ورزشی بیرجند فعال شود اماکن ورزشی را به هیات های استان واگذار نمی کنیم و هیات های استانی باید از حوزه سالن داری، کار اجرایی و غیره خارج شوند و کار ستادی و سیاست گذاری انجام دهند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: بخشی از هیات های ورزشی در بیرجند نقش هیات بیرجند را انجام می دهند و سالن داری می کنند، هیاتی از استان ۲ سال است که از هیات شهرستانی خود بازدید نداشته لذا سیاست ما این است که سالن های ورزشی خود را به هیات های ورزشی شهرستان بیرجند واگذار کنیم.
وی اظهار داشت: وقتی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان افزایش پیدا کند آن وقت می توانیم ادعا کنیم در کار خود توفیق داشته ایم و در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد ورزشکاران سازمان یافته خراسان جنوبی ۲۰ درصد افزایش داشته است.
سرپرست افزود: اگر میزان مشارکت مردم در برنامه های ورزش همگانی افزایش یابد آن وقت توفیق پیدا می کنیم و امسال نسبت به سال قبل در این حوزه رشد بیشتری به دست می آید.
وی گفت: دولت به توسعه ورزش همگانی نگاه ویژه داشته است و ایستگاه های جدیدی در استان برای ورزش همگانی ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: ایجاد پارک ویژه بانوان از برنامه های ما است که در همه جلسه ها با شورای اسلامی شهر و شهرداری در حال پیگیری هستیم و ایجاد جاده تندرستی در سند توسعه ورزش استان آمده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: میزان نشاط و شادی در استان پایین است که با ترغیب مردم به ورزش افزایش می یابد.
وی افزود: فراخوان عمومی طرح ارائه مشاوره به سنین پایه را داریم که طرح پایه و فراگیر استانی است و با همکاری آموزش و پرورش مشاوره علمی و پزشکی، روانشناسی به دختران و پسران ارائه می شود.
سرپرست گفت: نتیجه اجرای طرح یادشده برداشت استعدادهای اولیه است که در سالن های ورزشی تست مهارتی می دهند و جامعه مخاطب برجسته از بین آنها بیرون می آید که مسیر تمرین و رشد را انجام می دهند.
وی گفت: ورزشکارانی که شناسایی می شوند در المپیاد می توانند خود را نشان دهند و وزارت ورزش و جوانان برنامه المپیاد نخبگان را با هدف تامین نیروی انسانی برای المپیک ها و بازی های آسیایی در دستور کار دارد.
وی یادآور شد: نگاه وزارت ورزش در المپیاد نخبگان المپیک جوانان است که هر ۲ سال انجام می شود و در بخش دختران ۲۹ رشته و در بخش پسران ۴۱ رشته در سن ۱۲ تا ۱۵ سال مسابقاتی انجام می دهند که ۳۱ استان کشور در آن شرکت می کنند و یک بازه ۱۰ تا ۱۲ روز مسابقات در سطح کشور در ۳۰ آبان تا ۱۰ آذر ماه برگزار می شود و همه استان های کشور در میزبانی این مسابقات دخیل هستند.
سرپرست گفت: خراسان جنوبی در رشته والیبال میزبان مسابقات دختران والیبال کشور در سنین ۱۲ تا ۱۵ سال است و پیش بینی می شود که ۳۰ استان کشور شرکت کنند.
وی ادامه داد: ۲۸۶ خانه ورزشی در استان داریم که امسال هم ۱۰۰ خانه ورزشی روستایی دیگر افتتاح می شود.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =