گردشگران پنج کشور خارجی به خراسان جنوبی سفر می کنند

بیرجند – ایرنا – معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: گردشگران پنج کشور خارجی آبان ماه امسال به استان سفر و از جاذبه های مختلف دیدن می کنند.

مرتضی عربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تورها از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان های خراسان شمالی،جنوبی و تهران سفر می کنند که از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی استان و بخصوص بیابان لوت بازدید خواهند کرد.
وی تصریح کرد: زمان حضور این تورها از ۳۰ مهرماه جاری آغاز و تا ابتدای آذرماه ادامه دارد که در برنامه زمانبندی به استان سفر می کنند.
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان افزود: این گردشگران از کشورهای اتریش، سوئیس، آلمان، ایتالیا و بلژیک راهی خراسان جنوبی می شوند که به طور حتم تعداد آنها افزایش می یابد.
وی گفت: ۳۹ گردشگر از کشورهای سوئیس، آلمان و سایر نقاط چند روز گذشته از روستاهای مانند اصفهک و کلمرد شهرستان طبس بازدید کردند.
عربی با اشاره به ثبت جهانی بیابان لوت به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست میراث یونسکو و تبلیغات موثر در سال های اخیر اظهار داشت: علاقه مندان پر شماری از گردشگران اروپایی تمایل به دیدن جاذبه های بی نظیر لوت از خود نشان داده اند.
وی افزود: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان ضمن تعامل با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان های مختلف که در حوزه تورهای ورودی فعالیت دارند، زمینه را برای ورود گردشگری خارجی به لوت از داخل استان فراهم کرده است که این موضوع می تواند نقش موثری در افزایش درآمد جامعه محلی داشته باشد.
وی بیان کرد: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری مشاغل ایجاد شده به ازای ورود هر اکوتوریست ۵،۱ برابر تعداد مشاغل ایجاد شده به ازای ورود یک گردشگر است و نیز هر گردشگر که وارد منطقه ای می شود برای ۴ نفر ایجاد اشتغال می کند.
عربی ابراز امیدواری کرد؛ با موج جدید ورود گردشگران خارجی به استان و تداوم آن در ماه های آینده شاهد رشد چشمگیر درآمدهای حاصل از رونق صنعت گردشگری در استان باشیم.
وی گفت: پیش بینی می شود آمار گردشگران خارجی امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۳۵ درصد رشد داشته باشد.
خراسان جنوبی سومین استان پهنار کشور است که سه اثر ثبت شده جهانی دارد.
این استان در شرق ایران با داشتن چشم اندازهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
خراسان جنوبی با اقلیمی خشک و بیابانی، باغ ها و قلعه های تاریخی، چشمه های آبگرم و سرد، روستاهای زیبا، عرصه های بیابانی و کویری دیدنی و آثار گردشگری بی نظیر، مجموعه ای از دیدنی های طبیعی تاریخ را در معرض دید مسافران و گردشگران قرار می دهد.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =