مهمترین شاخص نیروی نظامی در جامعه اسلامی عقیده است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مهمترین شاخص نیروهای نظامی و دفاعی در جامعه اسلامی عقیده و بصیرت است و گرنه در این جامعه هر کسی براساس عقیده و دفاع از ارزش های خود کار می کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار مسئولان عقیدتی سیاسی یگان های تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در خراسان جنوبی ادامه داد: حتی در دوران های طاغوت که طبق نفوس مسلم همکاری با ستمگران گناه کبیره است اما مراجع و علما نسبت به ۲ ارگان استثنا قائل بودند.
وی گفت: ارگان آموزش و پرورش از جمله استثناها بود و با اینکه ظاهرش همکاری با دولتی شمرده می شد اما واقع این نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در روایات آمده کمک به ستمگر حتی در حد سر کردن قلم ها با تیغ و آماده کردن برای نوشتن معصیت است اما علما این ۲ نهاد را استثنا می کردند.
وی افزود: درست است که آموزش و پرورش در یک زاویه مرتبط با دولت طاغوتی و فاسد است اما پیکره جامعه است و باید رشد علمی کند لذا در این باب اجازه می دادند استخدام شوند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی یکی دیگر از این ارگان ها را ارتش ذکر کرد و گفت: هرچند ارتش وابسته به یک سیستم حکومتی است اما کار آن و نیروهای نظامی و دفاعی مصونیت جامعه، مال و ناموس مردم است و جایگاه ویژه ای دارد.
وی یادآور شد: همان موقع بالاخره پیکره ارتش فرزندان مردم بودند که با ایمان بوده و هستند و عده ای از رده های بالای آن زمان به صد دلیل معامله کرده و مجری برنامه های بیگانه بودند در حالیکه از آنها خیری نمی دیدند و این بزرگترین توهین به خودشان بود.
امام جمعه بیرجند گفت: قبل از انقلاب برخی فرماندهان رده بالای ارتش بر جامعیت نظامی داخل خیلی زور می گفتند و موجبات نارضایتی عده زیادی را شده بودند در حالیکه برای گروبان نظامی آمریکایی کمر خم می کردند.
وی تصریح کرد: بهترین دلیل این بود که آنها ربطی به پیکره ارتش نداشتند چون پیکره ارتش مردم بودند و اگر این نبود انقلاب پیروز نمی شد.
وی گفت: اینها اگر می خواستند مثل کشورهای دیگر با مردم اینگونه برخورد کنند انقلاب مشکلات فراوانی داشت اما ارتشی ها به مردم کمک و در راهپیمایی ها شرکت کردند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: نیروهای دفاعی و ارتش از فرهنگ اسلامی دفاع کردند و با ایمان و تعهد به جامعه خودشان بهترین صداقت در بیعت با امام (ره) دفاع جانانه ای نه تنها در هشت سال دفاع مقدس که در ۴۰ سال بعد از آن دارند.

** با آرمان های انقلاب فاصله داریم
وی با بیان اینکه ما در راهیم و هنوز با آرمان های انقلاب فاصله زیادی داریم گفت: همه آرمان ها شدنی است اما هنوز اندیشه های بیگانه پرست مانع انجام کار آرمان هاست و بخواهند یا نخواهند این کار شدنی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نیروهای دفاعی در یک جامعه اسلامی بخشی از مردم هستند در حالیکه در کشورهای استعمارگر ارتش به عنوان ابزاری دست عده ای خاص است.
وی یادآور شد: مجموعه ارتش ایمانی و اسلامی وظیفه انسانی و الهی خود را در برابر مردم ایفا می کنند و در داخل ارتش هم اینگونه است و مجموعه ارتش از نظر تقسیم کار تقسیم بندی می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: هر شخصی فرد مستقل بین خود و خداست و با ایمانی که به خدا دارد برای هدف خود کار می کند البته با حفظ همه سلسه مراتب اما اینطور نیست که اطاعت از سلسه مراتب از نوع بردگی هایی باشد که در دنیا وجود دارد.
وی تصریح کرد: این نیرو نه ابزار است که برای کشورگشایی برود نه مزدور است که مزدی بگیرد و از شکم خود و دیگران حفاظت و عقده گشایی کند.
امام جمعه بیرجند گفت: آنچه برای این نیرو مهم است خدا، ایمان، اجرای عدالت، کمک به مظلوم و ستیز با ستمگر است که کار عقیدتی هم همین است تا عالم را تغذیه کند.
وی بیان کرد: برنامه های دفاعی و نظامی بسیار موفق بوده و جهت اصلی این است که تشکیلات نظامی یک تشکیلات مفید است، امور را جدی می گیرد و لذا تاثیرگذار است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: برای آنها که می خواهند در دوران عمر خود در محیط های دیگری کسب و کار کنند مساله خدمت نظام وظیفه، بسیار مهم است و کسی که سربازی نرود از تعهد، نظام زندگی، پاسخگو بودن و سایر تجربه ای ندارد.
سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۴ مهر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =