منابع اشتغال کمیته امداد خراسان جنوبی ۱۰۱ درصد افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از سه محل صندوق امداد ولایت، منابع قرض الحسنه بانکی و صندوق توسعه ملی به استان ابلاغ شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا رضا سلم آبادی شامگاه شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: منابع پیش بینی شده برای آموزش های فنی و حرفه ای در استان ۷۳۷ میلیون تومان، کاریابی ۵۸ میلیون تومان، خدمات پشتیبانی فعالیت های اشتغال ۵۲ میلیون تومان، فعالیت تامین هزنیه های استعدادسنجی و مشاوره شغلی ۴۰ میلیون تومان و فعالیت کمک به هزینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی ۷۵ میلیون تومان است.
وی افزود: تاکنون ۶۸۵ طرح به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان در کمیته امداد استان اجرا شده و ۴۷ درصد توان افزایی و چهار درصد کارانگیزی بوده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۲۸ مورد کارانگیزی، ۱۸۵ مورد توان افزایی و ۴۷۲ مورد خودکفایی و کارآفرینی بوده است.
وی اظهار داشت: ۶ ماه نخست امسال از محل صندوق امداد ولایت (اشتغال نیازمندان) ۲۷۳ طرح به مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و از محل تبصره های بانکی ۴۱۲ طرح به مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان اجرا شده است.
سلم آبادی افزود: از مجموع طرح های اجراشده در این مدت ۳۶ درصد مربوط به طرح های صندوق امداد ولایت و ۶۴ درصد از تسهیلات قرض الحسنه بانکی بوده است.
وی تصریح کرد: قبل از سال ۹۶ سقف تسهیلات پرداخت شده از محل صندوق امداد ولایت ۵۰ میلیون تومان بود اما امسال چون نظارت توسط بانک مرکزی انجام می شود به سقف حداکثر ۱۵ میلیون تومان کاهش یافته است لذا با مشکل برخورد کرده ایم و در حال پیگیری برای حل آن هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از ارایه یکهزار و ۴۹۵ مورد آموزش فنی و حرفه ای به مددجویان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۶۶ آموزش مقدماتی، ۲۰۲ نفر آموزش پایدارسازی و توسعه و ۷۲۷ نفر آموزش مهارتی بوده است.
وی یادآور شد: تاکنون یکهزار و ۱۷ طرح اشتغال به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۱۱ بانک عامل استان معرفی شده است و تاکنون ۳۵۴ طرح ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.
سلم آبادی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار طرح امداد در استان مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد و تاکنون ۹ هزار و ۳۱۰ مورد نظارت بر فعالیت ها و طرح های اشتغال کمیته امداد استان انجام شده است.
وی از خودکفایی ۴۵ خانواده کمیته امداد استان در سال جاری خبر داد و گفت: این خانواده ها با دریافت تسهیلات توانسته اند شغل ایجاد و خودکفا شوند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی تعهد اشتغال امسال استان در مجموع ۲۳ دستگاه اجرایی را ۱۰ هزار و ۵۶۰ نفر ذکر کرد و گفت: سهم تعهد کمیته امداد یکهزار و ۲۰۰ اشتغال است که ۱۱ درصد مجموع اشتغال را به خود اختصاص داده در حالیکه تاکنون یکهزار و ۱۷ نفر محقق شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۷ تخته فرش دستباف با متراژ یکهزار و ۳۶۶ متر مربع و ارزش ۴۶۰ میلیون تومان توسط مددجویان این نهاد در استان تولید شده است.
سلم آبادی زنجیره تولید فرش دستباف در استان را کامل دانست و گفت: اکنون فرش دستباف با ابعاد ۴۸ متر در استان با سفارش تولید می شود.
وی افزود: تاکنون ۵۷ مورد نیروگاه های خورشیدی در استان اجرا شده است اما به دلیل نوسانات ارزی امسال در شهرستان خوسف برای اجرای ۲ طرح آزمایشی قرارداد بسته شد که اگر مقرون به صرف باشد توسعه خواهیم داد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =