طرح های کارشناسی شده در حوزه فرهنگ و هنر حمایت می شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح های کارشناسی شده و موثر که منجر به ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر استان شود، حمایت می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر نبی زاده در نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی ادارات شهرستان های تابعه با تاکید بر اینکه جنس کار فرهنگ بسیار متفاوت با دیگر حوزه هاست، از ترسیم سند چشم انداز چهار ساله فرهنگ و هنر استان خبر داد.
وی با بیان اینکه باید از همه ابزارها در ارتقای فرهنگ و هنر استان استفاده شود گفت: در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری، دینی و قرآنی همکاری و مساعدت همه دستگاه های اجرایی لازم و ضروری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: باید ظرفیت های جدیدی در حوزه فرهنگ و هنر استان ایجاد کنیم.
وی افزود: انتظار من از شهرستان های استان این است که با تعامل و همفکری با مجموعه این اداره کل به سمت توانمندسازی بیشتر حرکت کنیم تا بستری حرفه ای تر در حوزه فرهنگ و هنر در استان بوجود آید، این حاصل نخواهد شد مگر با برنامه ریزی و مشورت که باید به طور مستمر انجام گیرد.
نبی زاده بیان کرد: تهیه برنامه جامع به منظور پیگیری مطالبات و افزایش همکاری با سایر نهادهای دولتی به منظور افزایش برنامه های فرهنگی و اجتماعی ارزشمند است.
وی گفت: در دوران کاری در مجموعه اداری خود باید قدر فرصت به وجود آمده در راستای خدمت رسانی بی منت به مردم را بدانیم، وظیفه شناس باشیم و به اموری که به ما واگذار شده است به نحو احسن عمل کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر توجه به کلان پروژه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دستگاه های اجرایی وابسته به این اداره کل استان مکمل همدیگر هستند و در برگزاری باشکوه برنامه های فرهنگی و اجتماعی باید همکاری های همه جانبه داشته باشند.
وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی از جایگاه بسیار ویژه و حساسی برخوردار است چراکه این شورا مباحث فرهنگی کلان جامعه را رصد و بررسی می کند.
نبی زاده گفت: اصلاح فرهنگ عمومی اگر محقق نشود اهداف نظام اسلامی تحقق نخواهد یافت، پس باید صاحب نظران و اصحاب فکر و اندیشه در مورد مشکلات و فرهنگ های غلط و آسیب ها را در هر منطقه شناسایی و به دنبال آن چاره اندیشی کنند.
وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی با آن بخش از فرهنگ عامه مردم بر اساس قانون سر و کار دارد چرا که این شورا ناظر بر رفتار عمومی مردم است و چون نمی تواند یک نسخه واحد برای مشکلات موجود در مناطق را داشته باشد، لذا شورا باید در هر منطقه بر اساس اولویت ها و ویژگی های خاص همان منطقه شکل بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر تشکیل به موقع جلسات شورای فرهنگ عمومی، خواستار توجه جدی مسئولان عضو این شورا شد و گفت: شورای فرهنگ عمومی زمانی موفق است که مصوبات آن درون جامعه قابلیت اجرایی داشته باشد.
وی اظهار داشت: تمامی شوراهای فرهنگ عمومی باید دارای شورای علمی و مشورتی باشند چرا که با بارش فکری توسط صاحبنظران و صاحبان اندیشه موضوع و مشکلات استان و شهرستان بهتر رفع می شود.
بنابراین این گزارش در این نشست هر یک از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه گزارشی از برنامه ها و نیازهای فرهنگی و هنری شهرستان ها را به لحاظ زیرساختی و اعتباری بیان کردند.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =