کشور برای حرکت صحیح به الگوی اسلامی ایرانی نیاز دارد

بیرجند – ایرنا – نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما براساس الگوی منحط غرب نمی توانیم پیشرفت کنیم و برای حرکت صحیح به سند الگوی اسلامی ایرانی نیاز داریم.

نظر افضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حرکت کشور باید براساس ارزش های اصیل انقلاب و اسلام باشد و اجرای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که از سوی رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید شده، لازمه حرکت در این مسیر است.
وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری عرصه ها مثل صنایع دفاعی و علمی و فناوری که روی آن کار شد پیشرفت های عظیمی حاصل شد اما در بخش اقتصادی غفلت هایی شده که با استفاده از الگوی توسعه ای اسلامی می توان این مشکل را رفع کرد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد کشور با ایمان، تلاش و حرکت جهادی و بر مبنای ارزش های مترقی اسلامی پیشرفت می کند.
وی گفت: در حال حاضر در نحوه بانکداری کشور و برخی حوزه های اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که باید طبق بیانات مقام معظم رهبری با الگوی اسلامی و ایرانی به دنبال رفع مشکلات کشور در همه حوزه های باشیم.
افضلی ادامه داد: حوزه های علمیه باید به شکل دقیق مفهوم اقتصاد اسلامی را تعریف کنند و تفاوت اقتصاد اسلامی با نظام های سرمایه داری و سویالیستی مشخص شود.
وی گفت: لازم است بر مبنای احکام قرآن کریم در حوزه اقتصاد حرکت کنیم و نحوه اجرایی اقتصاد اسلامی در جامعه بیان شود.
وی تصریح کرد: اسلام شکاف اجتماعی را نمی پسندد در حالی که امروز در جامعه شکاف وجود دارد و باید بررسی شود آیا کسی که پول دارد در جامعه اسلامی حق بازی با زندگی مردم را دارد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: از نظر اسلام اینگونه نیست و آن فرد پولدار هم باید برای رفاه جامعه اسلامی به مردم محروم و مستضعف کمک کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت که در آن اهم مبانی و آرمان‌های پیشرفت و افق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه نظرات مشورتی برای تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.
ایشان همچنین مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را موظف کردند که با مشورت مراجع مندرج در ابلاغ، نظرات و پیشنهادهای تکمیلی را دقیقاً بررسی و بهره‌برداری کند و نسخه‌ی ارتقاء یافته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را حداکثر ظرف دو سال آینده برای تصویب و ابلاغ ارائه نماید، به‌طوری‌که از ابتدای قرن پانزده هجری شمسی اجرای این الگو با سرعت مطلوب آغاز و امور کشور بر مدار آن قرار گیرد.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =