ایستادگی تنها راه عقب نشاندن دشمن است

بیرجند – ایرنا – تولیت آستان قدس رضوی گفت: ۱۳ آبان به همه ملت ها آموخت که ایستادگی و مقاومت تنها راه عقب نشاندن دشمن است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان در میدان قدس بیرجند افزود: ۱۳ آبان روز بسیار مهمی در تاریخ مبارزات ملت ایران است که نشان داد کوتاه آمدن، دشمن را وادار به عقب نشینی نمی کند بلکه او را در روحیه استکباری مصمم تر خواهد کرد.
وی با یادآوری مقاومت ایران در جنگ تحمیلی و مبارزه با داعش گفت: برخی افراد از تحریم ها نیز هراس داشتند اما نظام تحریم ها چه برجام می شد یا نمی شد به هم می ریخت.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اکنون که آمریکایی ها با روحیه استکباری از برجام بیرون آمدند اروپایی ها نیز نمی خواهند مطابق خواست ملت ایران عمل کنند لذا نباید منتظر برجام اروپایی باشیم.
وی گفت: ملت بزرگ ایران نشان داده که با تدبیر، اقتصاد مقاومتی، اقتدار و عزت می تواند کشور را اداره کند.
رئیسی با بیان اینکه دشمنی آمریکایی ها همواره بوده و ادامه دارد تصریح کرد: ما در مقابل استکبار جهانی کوتاه نمی آییم.
وی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اینها عهدشکن هستند و حتی کسانی که در دل فکر می کردند ممکن است اتفاقی با آنها بیافتد، امروز فهمیده اند که به هیچ عنوان به امضا و میثاق آنها نمی شود اعتماد کرد.
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مولفه مهم اقتدار ما، مردم همیشه در صحنه است گفت: این حجم عظیم نیروی انسانی متراکم و فرهیخته می توانند به اقتصاد فضای مجازی، دریا، سنگ و فرهنگ وارد شوند و از تجربه بسیاری از کشورها که این راه ها را رفته اند نیز بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: می توان با اتکا به خدا، ذخایر عظیم و نیروی انسان کارآمد چشم از بیگانه برید و به توانایی های ملت بزرگ ایران چشم دوخت.
حجت الاسلام رئیسی افزود: کشور ایران تاکنون صدمات زیادی را از توجه به بیگانه متحمل شده اما باید دانست که بیگانگان تاکنون برای کسی کاری نکرده اند و نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه تجربه نشان داده هر جا مقاومت کردیم آنجا عرصه پیروزی بوده است گفت: لبنان نیروی هوایی و دریایی و نیروی زمینی آنچنانی ندارد اما با اراده مصمم موشک ها را به سمت اسرائیل می فرستد و رژیم صهیونیستی امروز سر جای خود نشسته است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با مقایسه وضعیت لبنان در دورانی که حزب الله حضور نداشت گفت: لبنان و حزب الله از موضع اقتدار ایستادگی کرد و فلسطینی ها نیز در چهار انتفاضه آموختند که تنها راه مقابل دشمن ایستادگی است نه تسیلم شدن و کنار آمدن.
وی با یادآوری جنایت های آمریکا علیه مردم خودش اظهار داشت: جنایات آنها علیه حقوق انسان ها فوق العاده است و اگر دادگاهی عادلانه در دنیا تشکیل شود باید مدعیان به عنوان ناقضان حقوق بشر محاکمه شوند.
رئیسی از حرکت دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم یاد کرد و گفت: انقلاب اول نفی استبداد داخلی و انقلاب دوم نفی استعمار خارجی بود و این دو انقلاب مکمل یکدیگر برای خنثی شدن توطئه های آمریکا محسوب می شود.
وی ادامه یافتن توطئه های دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی را یادآور شد و افزود: وقتی دشمنان دیدند جنگ سخت برایشان پر هزینه بوده و ثمره نداشت لذا جنگ نرم را با امپراطوری خبری و رسانه ها راه انداختند و با حرکت نرم فزاری باورهای مردم را هدف قرار دادند.
رئیسی به شروع حرکت سوم دشمنان بعد از ناامیدی از جنگ سخت و نرم اشاره کرد و گفت: در تمام این حرکت ها آنچه آمریکا با همراهی اروپا دنبال می کند فشار آوردن بر ملت ایران در تلفیقی از جنگ سخت و نرم است.
وی یادآور شد: دشمنان با جنگ اقتصادی، روانی و رسانه ای می خواهند ملت ایران را دچار یاس و ناامیدی کند و بفهمانند که همچنان برای ملت ها و کشورها تصمیم می گیرند، اما تجربه ۴۰ ساله ثابت کرده که ملت حق خواه ایران اسلامی در همه صحنه ها حرفی برتر دارد.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توطئه های آمریکا در منطقه گفت: آمریکا در این توطئه ها موفق نبود اما ملت ایران خواست و پیروز هم شد.
وی گفت: این اعتراف رسمی دولتمردان آمریکایی است که هفت هزار میلیارد دلار هزینه کردیم و در آخر هیچ دستاوردی نداشتیم.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ممکن است هر انسانی دچار روحیه خودبزرگ بینی شود افزود: تمامی مکاتب الهی برای این آمدند که انسان را دعوت به بندگی خدا کنند تا از تفرعن بپرهیزد.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی پرچم توحید را برفراشت و اساس آن نیز عبودیت پروردگار و رها شدن انسان از بندگی مستکبران بود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: زیاده خواهان و مستکبران وجود رهبران و جوانانی که دم از خدا بزنند را بر نمی تابند و همین افراد بودند که از روز اول مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی کردند.
وی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نفی استبداد بود و اگرچه حکومت ستمشاهی را به زیر کشیده شد اما همچنان مستکبران در سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی علیه ملت ایران مشغول توطئه بودند.
رئیسی افزود: آنچه ما در منطقه می گوییم این است که ملت های منطقه به برکت خون شهیدان بیدار شدند.
وی راهپیمایی عظیم اربعین را نمونه ای از بیداری اسلامی عنوان کرد و گفت: حضور بیش از ۱۵ میلیون جمعیت با فریاد لبیک یا حسین (ع) بی نظیر است.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) برای جهل زدایی از جامعه بود و یکی از جلوه های عاشورا همین انقلاب اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه خداوند هرگز از خون شهدا نمی گذرد گفت: همین مردم خراسان جنوبی که به استانی فرهیخته مشهور است می تواند تحلیل کند که کشور مقابل مستکبران چه موقعیتی دارد.
راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سراسر کشور در استان مرزی خراسان جنوبی و در شهر بیرجند از میدان ابوذر تا میدان قدس برگزار شد.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =