رئیسی: بازشدن گره اراضی بیرجند پیگیری می شود

بیرجند – ایرنا – تولیت آستان قدس رضوی گفت: باز شدن گره اراضی پادگان ۰۴ در بیرجند پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه با حضور در صحن شورای اسلامی شهر بیرجند با شهردار، اعضای شورا و مدیران شهری دیدار کرد.
وی با بیان اینکه باید در برابر رای مردم پاسخگو باشیم یادآور شد: به عنوان خادمان مردم باید بتوانیم از ظرفیت های موجود در جهت خدمت رسانی و گره گشایی از ایشان بهره بریم.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اولویت سنجی پروژه های مختلف در این استان غیربرخوردار گفت: ساخت مجتمع فرهنگی در نهبندان، شروع به کار ساخت مجتمع آموزشی در مهرشهر بیرجند، ایجاد دارالشفاء و سقاخانه در برخی از روستاها، لایه روبی قناتها و غیره از جمله برنامه های در دست اقدام آستان قدس در این استان است.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه با بیان عملکرد مثبت شورای پنجم علیرغم موانع و چالش های پیش رو گفت: امیدواریم بتوانیم با اتحاد اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از ظرفیت های موجود برای شهر و شهروندان استفاده کنیم.
ابراهیم تقی زاده ابراز امیدواری کرد: از ظرفیت آستان قدس رضوی در طرح های مشارکتی استفاده و فضایی درخور شهر فرهنگی بیرجند فراهم شود.
شهردار بیرجند نیز گفت: شهرداری سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش بودجه داشته و ۴۰ پروژه برای نقاط متعدد شهر و در حوزه های مختلف تعریف کردیم که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده و برخی نیز در دست اقدام است.
محمدعلی جاوید با اشاره به اینکه بیرجند دارای ۲ منطقه برخوردار و کم برخوردار است اظهار داشت: برای ایجاد تساوی سطح برخورداری در مناطق دوگانه شهر بیرجند اقدامات زیادی در منطقه کم برخوردار شهر انجام داده ایم.
وی افزود: خراسان جنوبی معادن سنگ زیادی دارد که در صورت وجود صنایع تبدیلی بسیاری از نیازمندی های ما در حوزه مدیریت شهری برطرف می شود.
جاوید از احداث مجتمع فرهنگی با محوریت مسجد جامع برای مناسبت های فرهنگی با چهار هکتار زمین در بودجه مصوب امسال خبر داد که خواستار مساعدت و همکاری آستان قدس در این زمینه شد.
وی با اشاره به وجود یکهزار هکتار زمین های پادگان ۰۴ در قلب بیرجند اظهار داشت: پس از انتقال پادگان این اراضی باعث گره ترافیکی مرکز شهر شده است.
شهردار بیرجند ادامه داد: ۳۰ هکتار از این اراضی که محل اتصال چند خیابان اصلی می باشد علیرغم معامله با پادگان، همچنان پابرجاست و این اراضی به عنوان متروکه ای در قلب شهر وجود دارد.
وی با اشاره به طرح احداث میدان اجتماعات با وسعت حدود ۱۰ هکتار در میدان ابوذر گفت: برای ایجاد این میدان نیز نیاز به تحویل زمین های پادگان داریم که با توجه به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر انتفاع مردم، خواستار ورود آستان قدس برای رفع این معضل هستیم.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =