۵۴‌ طرح اشتغال روستایی و عشایری در سربیشه اجرا شد

بیرجند – ایرنا – فرماندار سربیشه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با پرداخت ۱۱‌ میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان تسهیلات در این شهرستان اجرا شد.

محمدجواد فلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۳۸ طرح کشاورزی و دامداری، سه طرح صنایع دستی و گردشگری، سه طرح صنعتی و معدنی و ۱۰ طرح در زمینه صندوق خرد محلی اجرا و برای ۴۴۷ نفر شغل ایجاد شده است.
وی بیان کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی ۹ میلیارد و ۹۸۹ میلیون تومان برای ۲۰ طرح توسط بانک کشاورزی، ۸۹۷ میلیون تومان برای ۲۱ طرح توسط صندوق کارآفرینی امید، ۸۸۷ میلیون تومان برای ۱۰ طرح توسط پست بانک و ۱۸۴ میلیون تومان برای سه طرح توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.
فرماندار سربیشه گفت: ۲۰۰ پرونده در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ایجاد یکهزار و ۷۷۸ شغل و پرداخت ۹۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به بانک ها معرفی شده است.
وی تصریح کرد: با اختصاص و پرداخت این تسهیلات تحولات مهمی در حوزه اشتغال شهرستان رقم خواهد خورد.
فلاحی با بیان اینکه امسال ۵۹۲ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای شهرستان مصوب شد افزود: از این مقدار ۴۰۵ میلیون تومان ابلاغ شده که ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان پرداخت شده و مابقی در حال پرداخت است.
توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از طریق پرداخت تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری، برنامه دولت تدبیر و امید است و سامانه کارا نیز برای این منظور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد.
در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به استان خراسان جنوبی ابلاغ شد که به ۱۳۹ میلیارد تومان افزایش یافت.
بنابر اعلام مسئولان از ابتدای امسال تاکنون در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیش از ۱۴۰ میلیارد میلیون تومان تسهیلات در خراسان جنوبی پرداخت شده و رتبه استان در کشور قابل قبول است.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =