پیکر امام جمعه اهل سنت طبس مسینا تشییع شد

بیرجند – ایرنا – پیکر مولوی محمدحسن برفی امام جمعه اهل سنت طبس مسینا از توابع شهرستان درمیان روز چهارشنبه از عیدگاه شهر طبس مسینا تشییع و در آرامستان این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا در آیین تشییع پیکر مرحوم مولوی محمدحسن برفی نمایندگانی از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و علمای شیعه و سنی حضور داشتند.
فرماندار درمیان در حاشیه این آیین گفت: شهرستان درمیان الگوی وحدت و دارالتقریب در خراسان جنوبی است که این وحدت با تلاش علمای تقریبی از جمله مولوی برفی حاصل شده است.
محمد بشیری زاده وجود علمای شیعه و سنی را سبب وحدت و همگرایی اهل تسنن و تشیع دانست و اظهار داشت: شهرستان درمیان با وحدت و انسجام اقوام به نمادی از رفاقت و برادری در خراسان جنوبی تبدیل شده است.
مولوی محمدحسن برفی سال ها امامت جمعه شهر طبس مسینا را برعهده داشت و از مبلغین تقریب وحدت در خراسان جنوبی بود که سه شنبه شب در سن ۸۳ سالگی به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.
استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه درگذشت امام جمعه طبس مسینا را تسلیت گفتند.
شهر طبس مسینا در فاصله ۱۲۵ کیلومتری بیرجند و ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان درمیان قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =