قرآن همراه با عترت باعث پیشرفت جوامع می شود

بیرجند – ایرنا – نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: قرآن منهای عترت به دلیل تفسیرهای مختلف نمی تواند باعث رستگاری انسان و پیشرفت جوامع اسلامی شود و مسلمانان برای پیشرفت جوامع خود به قرآن و عترت با هم تمسک جویند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی چهارشنبه شب در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر و یادبود شهید احمدعلی لکزایی در بیرجند افزود: سبک زندگی مسلمانان بر پایه پیروی از قرآن و عترت است و رستگاری انسان بدون یکی از این ۲ مقوله محقق نخواهد شد.
وی بیان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در آخرین لحظات زندگی خویش حدیث ثقلین را به عنوان گوهری گرانبها به همه انسان ها هدیه کردند که براساس این حدیت قرآن و عترت با هم و در کنار هم انسان‌ها را در همه عصرها و همه نسل ها راهنمایی می کند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش در نتیجه بی توجهی به اهل بیت (ع) به وجود آمد گفت: آیاتی از قرآن که از طرف اهل بیت تفسیر شده، دور از انحراف است و برای تمامی مسلمانان قابل فهم است.
وی اظهار داشت: قرآن مجموعه ای هدایت گر و سعادت بخش است که ائمه اطهار (ع) به استخراج و تفسیر آموزه های این کتاب آسمانی پرداخته اند اما گاهی برخی انسان ها تنها ملاک رستگاری انسان را در قرآن می دانند و برخی از آیات آن را به انحراف و به نفع خود تفسیر می کنند.
عبادی افزود: عده ای بعد از پیامبر (ص)، حدیث ثقلین را نادیده گرفتند و برخلاف دستور آن حضرت گفتند که حسبنا کتاب الله، یعنی کتاب خدا ما را به تنهایی کافی است و زمینه تفرقه و جدایی در امت اسلامی را ایجاد کردند، از طرفی تفسیرهای گوناگون از آیات قرآن ارائه دادند و جامعه را دچار لغزش و انحراف کردند.
وی همچنین ولایت فقیه را پرتویی از ولایت خدا دانست و گفت: زمانی که ولایت فقیه را رها کنیم به مشکلات زیادی دچار خواهیم شد بنابراین پیروی از ولایت فقیه چراغ راه مسلمانان برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + ده =