آموزش رکن اصلی در کاهش مشکلات ناشی از تصادفات است

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی آموزش را رکن اصلی در کاهش مشکلات ناشی از تصادفات دانست و گفت: با همراهی و همدلی که در استان وجود دارد می توان با بهره گیری از کار تیمی و فناوری نوین اقدامات را نتیجه بخش تر کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز پنجشنبه در جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه ای حمل و نقل جاده ای و ایمن سازی مدارس حاشیه راه های خراسان جنوبی افزود: در بسیاری از کشورها حضور فیزیکی پلیس برای کنترل ترافیک به حداقل رسیده و این کار را سیستم های نظارتی هوشمند انجام می دهد که باید در کشور ما نیز مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه در موضوع حمل و نقل سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه نقش اساسی دارد گفت: مثلث حمل و نقل باید به نحو احسن کنترل و نظارت شود و انسان به عنوان راس اصلی مثلت حمل و نقل از سلامت روحی برخوردار باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عمده حوادث ناشی از دقت ناکافی رخ می دهد افزود: در بدترین شرایط و حداقل ترین ایمنی اگر انسان با عقل، تدبیر و سرعت مطمئنه رانندگی کند مشکلات کمتر خواهد بود.
وی اظهار داشت: البته راه ایمن و استاندارد نیز نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد اما دنیا اکنون به سمت نظارت انسانی و هوشمند حرکت کرده است.
علوی مقدم گفت: رانندگان باید قبل از دریافت گواهینامه از لحاظ سلامت جسمی و روحی مورد آزمایش قرار گیرند.
وی با بیان اینکه هنوز با ایده آل های واقعی فاصله داریم گفت: علاوه بر مشکلات روحی ناشی از تصادفات هفت درصد تولید ناخالص ملی نیز در این بخش به هدر می رود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: دولت و کسانی که متولیان اصلی حمل و نقل در کشور هستند باید با متولیان اصلی راه ها و تولیدکنندگان خودرو تعامل داشته و بر روی تولید خودروی با کیفیت برنامه ریزی کنند.
وی افزود: سرمایه های مالی نباید طوری باشد که عمر مفید تولیدات صنعتی به زیر پنج سال برسد بلکه باید درست هزینه شود که رعایت حداقل های ایمنی در تولید خودرو از مصادیق این امر است.
علوی مقدم همراهی اقتصادی با رانندگان و تولیدکنندگان را مورد تاکید قرار دارد و گفت: اگر هماهنگی و همدلی ایجاد شود و مسئولان مربوطه به وظایف خود عمل کنند قطعا مشکلات کاهش می یابد.
وی بیان کرد: رانندگان با همه دغدغه ها و نوسانات بازار پای کار ایستاده اند و سختی ها را بر خود هموار کرده اند که قابل تقدیر است.
معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور نیروهای پلیس حتی در روزهای تعطیل گفت: این نشان می دهد که پلیس نگاه خادمانه به جامعه دارد.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در ابتدای سال تحصیلی برای جلوگیری از حوادث رانندگی بیان کرد: توجه به ایمنی مختص یک ماه نیست بلکه در کل بازه سال تحصیلی باید ادامه داشته باشد و رسانه ها نیز نقش مهمی در فرهنگ سازی ترافیک و آموزش فرهنگ صحیح رانندگی دارند.
در این همایش تفاهم نامه همکاری برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی به امضا رسید.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =