اتصال راه آهن فردوس به شبکه ریلی وارد مرحله مناقصه شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اتصال راه آهن آنتنی فردوس به شبکه ریل سراسری از مبدا ایستگاه جزین واقع در محور راه آهن مشهد – بافق به مرحله مناقصه رسید.

مهدی جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مناقصه راه آهن آنتنی فردوس از سمت جزین به طول ۷۵ کیلومتر در حال انجام است تا پیمانکار آن مشخص شود.
وی افزود: بعد از این که پیمانکاران اعلام آمادگی کردند عملیات زیرسازی آن شروع خواهد شد که امیدواریم پیمانکار بومی برای آن مشخص شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار این پروژه در سال ۹۷ بوده که یک میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.
وی در خصوص راه آهن بیرجند نیز اظهار داشت: راه آهن مشهد- بیرجند -زاهدان از ایستگاه یونسی به مرکز خراسان جنوبی می رسد که اعتبار بخشی که مربوط به بیرجند تا ایستگاه یونسی است از طریق صندوق توسعه ملی و قسمت بیرجند تا زاهدان نیز از طریق فاینانس خارجی در حال پیگیری است.
جعفری با بیان اینکه هر کیلومتر راه آهن بالای ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه ها باید به دنبال تامین آن از منابع مختلف بود.
به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، با توجه به وجود کارخانه و معادن زیاد در فردوس همچنین صادرات تولیدات این واحدها به نقاط مختلف کشور، اتصال به شبکه ریل سراسری می تواند کمک بزرگی به توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه کند.
اتصال به راه آهن همواره جزو مطالبات مردم شهرستان فردوس بوده و از آنجا که فردوس پل ارتباطی شمال و جنوب است ؛ هر سال بیش از میلیون ها زائر ، مسافر و گردشگر خارجی از همین جاده به شمال و جنوب تردد می کنند.
شهرستان فردوس با پنج هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله ۱۹۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.
۹۸۹۳ *۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهارده =