ضریب اشغال هتل های خراسان جنوبی زیر ۴۰ درصد است

بیرجند – ایرنا – رئیس جامعه هتل داران خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ضریب اشغال هتل های استان زیر ۴۰ درصد در سال است این مساله در حوزه هتل داری مانع ساخت و ساز و رونق می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مجید میرزایی روز شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه دغدغه مدیران دریچه جدیدی را به روی گردشگری باز کرده است اظهار داشت: تصمیماتی که از حاصل این دغدغه خواهد بود ممکن است به نتیجه مطلوب برسد.
وی برنامه ریزی صحیح برای برگزاری همایش ها را راهکاری برای استفاده صحیح از ظرفیت هتل ها دانست و افزود: براساس سرانه دولت، مجموعه جهانگردی ۱۰۰ هزار نفر در سال ظرفیت گردشگر باقوه دارد که استان باید جذب کند.
مدیر هتل جهانگردی بیرجند با اشاره به ناتوانی استان در جذب این سهمیه گفت: در بسیاری از مواقع با دفاتر گردشگری توافق کرده ایم طوری برنامه ریزی برای دعوت گردشگران به استان انجام شود که بتوانیم از حداکثر ظرفیت استفاده کنیم اما عملا به خاطر مشکل حمل و نقل باز هم فرصت استفاده از ظرفیت ۱۰۰ هزار نفری برای استان از کف می رود.
وی با گلایه از برخی رسانه ها در خصوص نوع پردازش به محور بیرجند – قاین بیان کرد: فشار آوردن با نام جاده مرگ باعث می شود که گردشگر رغبتی برای سفر زمینی به استان نداشته باشد و از طرفی حمل و نقل هوایی نیز همواره با مشکل مواجه است.
میرزایی با اشاره به آمار لغو ۲۱۶ پرواز در ۶ ماه نخست امسال اضافه کرد: با نرخ یک تخته، حداقل ۵۰۰ میلیون تومان فقط مجموعه جهانگردی از این لغو پروازها متضرر شد.
وی که ۱۷ سال سابقه کار در مجموعه جهانگردی دارد گفت: برگزاری همایش و سمینار در استان جز دردسر نفع دیگری ندارد چرا که به خاطر نوع پوشش یک مهمان باید در اماکن جوابگو باشیم.
رئیس جامعه هتل داران خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر قرار است حوزه گردشگری فعال شود باید همه مسائل دیده شود اگرچه موافق کار غیراخلاقی نیستیم.
وی بیان کرد: کافی شاپ ها هم همین مشکل را دارند که دادستان ورود پیدا کرده ولی با یک تلفن و کد مهمانان خاص خود را پذیرایی می کنند در حالی که درب مکان بسته است.
میرزایی گفت: اگر اوضاع به این طریق باشد باید منتظر برگزاری کنسرت در باغ ها با وضع بدتر از سالن های همایش تحت کنترل باشیم.
وی با تاکید بر این موضوع که نباید محدودیت ایجاد شود گفت: بسیاری از جوانان در شهر نیاز به برنامه هایی از قبیل کنسرت دارند همانطور که شهرهای دیگر برگزار می کنند.
مدیر هتل جهانگردی بیرجند یادآور شد: بخش گردشگری در جذب و پذیرایی مشکلی ندارد اما ورود مشکل است که باید برای آن تدبیر شود.
وی با تاکید بر موضوع آموزش به خصوص در بحث هتل داری ادامه داد: پروژه هتل کویر یکی از دغدغه های استان است که در گذشته جهانگردی پیگیری زیادی برای به ثمر نشاندن آن داشته اما به خاطر تاخیر در اجرای پروژه و افزایش هزینه ها هنوز اقدامی عملی نشده است.
میرزایی با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت هتل داری در استان گفت: یکی از برنامه های پیش رو این است که حداقل از دستگاه های اجرایی درخواست کنیم سمینار یا همایش برگزار کنند تا هتل ها بتوانند امور جاری خود را بگذرانند.
وی اظهار امیدواری کرد: اگر حداقل مشکلات پروازی استان به نتیجه برسد تغییرات مثبتی در حوزه گردشگری حاصل شود.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =