۲۰۰ نیروگاه پنل خورشیدی در خراسان جنوبی احداث می شود

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته بسیج عملیات اجرایی ۲۰۰ نیروگاه پنل خورشیدی با پرداخت تسهیلات و حمایت بسیج در تمامی شهرستان های استان آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سرهنگ پاسدار حمیدرضا برات زاده روز یکشنبه در نشست خبری افزود: ۱۲۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج با پرداخت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات در استان به بهره برداری می رسد.
وی از افتتاح ۹ طرح محرومیت زدایی با اعتبار ۹ میلیارد ریال در این هفته خبر داد و گفت: احداث کتابخانه، خانه عالم، احیا و مرمت قنوات، استخر ذخیره آب و بازسازی گلزار شهدا از جمله این طرح هاست که از محل اعتبارات دولتی، خودیاری مردمی و کمک خیرین اجرا شده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته بسیج، ۱۵ پروژه از جمله احداث ۱۳ پایگاه بسیج و ۲ حوزه مقاومت بسیج با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می رسد.
وی از اعزام ۱۲۵ گروه جهادی با عنوان عملیات فرهنگی و با شعار «از مردم، با مردم و برای مردم» به محلات محروم حاشیه شهرها خبر داد و گفت: اعزام گروه های جهادی از ۲۸ آبان آغاز می شود و تا ۲۰ آذر ماه ادامه دارد.
سرهنگ برات زاده ادامه داد: ۱۵ نمایشگاه مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب و لوازم التحریر در شهرستان های استان برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته بسیج ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در قالب ۴۰ سرفصل در استان اجرا می شود گفت: از این تعداد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ برنامه شاخص برگزار می شود.
وی همایش بزرگ بسیجیان با عنوان حماسه حضور، همایش طلایه داران بسیج سازندگی، جشن بزرگ وحدت، اعزام تیم های پزشکی به مساجد، گردهمایی حلقه های صالحین، اجرای گشت های محله محور، نشست مشترک ائمه جمعه و جماعات، همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، کرسی آزاد اندیشی، برگزاری اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون و همایش سران طوایف را از جمله برنامه های شاخص هفته بسیج ذکر کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: برگزاری شب شعر با موضوع بسیج و وحدت، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، پلاک کوبی منازل شهدا، مراسم شبی با شهدا، برگزاری یادواره شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری مسابقات ورزشی، علمی و فرهنگی، راه اندازی کمپین حمایت از مردم یمن، صبحگاه مشترک دانش آموزی، برگزاری محفل انس با قرآن و میز خدمت در مساجد را از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان است.

** اجتماع بزرگ بسیجیان در بیرجند
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند هم در جمع خبرنگاران از اجتماع بزرگ بسیجیان در پنجم آذرماه خبر داد و گفت: این برنامه محوری با حضور ۱۰ هزار بسیجی از اقشار ۱۰ گانه بسیج و با حضور میهمان کشوری در بیرجند برگزار خواهد شد.
سرهنگ مهدی صادق احمدی اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج ۵۰۰ برنامه در سطح پایگاه ها، حوزه مقاومت و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار خواهد شد که از این تعداد ۴۰ برنامه شاخص است.
وی افزود: به مناسبت هفته بسیج ۲۰ گروه جهادی در قالب ۲۴۰ نفر به محلات محروم حاشیه شهر بیرجند اعزام می شوند و طرح میقات الصاحین با حضور ۲۰۰ گروه جهادی روز جمعه (دوم آذر) در محل مصلای المهدی (عج) بیرجند برگزار می شود.
وی عنوان کرد: نمایشگاه «از حرا تا حرم» از برنامه های کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی به مناسبت هفته بسیج از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید عموم مردم و از ساعت ۸ تا ۱۰ برای بازدید دانش آموزان باز است.
هفته بسیج از ۲۹ آبان شروع می‌شود و پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) است.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =