نشر کتاب در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ عنوان کتاب در استان منتشر شده در حالی که سال های قبل از سال ۱۳۹۲ تعداد نشر کتاب کمتر از ۳۳ عنوان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا ناصر نبی زاده یکشنبه شب در آیین بزرگداشت هفته کتاب در تالار ولایت دانشگاه بیرجند افزود: امروز روند تولید کتاب در خراسان جنوبی شتاب گرفته است و همه نهادهای متولی باید کوشش کنند امکان دسترسی مناسب و شایسته تر کتاب برای علاقه مندان به کتاب خوانی فراهم شود.
وی اظهار داشت: از همه کسانی که با عشق و علاقه در حوزه نشر، تالیف و ارائه کتاب فعالیت می کنند باید قدردانی شود زیرا عشق به کتاب در جان و روح مردم استان وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: جامعه، شهر و دیاری را نمی توان بدون کتاب تصور کرد و در همه جهان هر جامعه را به میزان نشر کتاب آن می سنجند و از شاخص های مدنیت و تمدن، کتاب و میزان نشر در حوزه کتاب است.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه کارشناسی توجه خود را بر معیار حمایت از جامعه کتاب خوان متمرکز کرده و نگاهش رساندن کتاب به دست علاقه مندان است.
نبی زاده گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح هایی مثل کتابفروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و پاییزه کتاب را دارد و این امکان را فراهم کرده که علاقه مندان بتوانند از میزانی هرچند مختصر از کمک هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت در نظر گرفته است، استفاده کنند.
وی اظهار داشت: طرح عیدانه کتاب در خراسان جنوبی با ۱۲ کتابفروشی و طرح تابستانه کتاب با ۱۰ کتابفروشی در سطح استان با حجم مناسب انجام شده است.
در این آیین از ۹۰ کتاب منتشر شده از ابتدای امسال تاکنون و پوستر نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی رونمایی شد.
نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی ۱۹ تا ۲۴ آذر ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی بیرجند برپا می شود.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =