دوری از قرآن ضعف امروز جهان اسلام است

بیرجند – ایرنا – امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: اگر امروز دشمن به کشورهای اسلامی وارد شده و مسلمانان نمی‌توانند جلوی نفوذ آنها را بگیرند به دلیل دوری جهان اسلام از قرآن کریم و آموزه های دینی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مولوی غلام حیدر فاروقی روز دوشنبه در همایش بشیر رحمت و نشست هم اندیشی علمای شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی افزود: یکی از دلایل ضعف و ناتوانی مسلمانان در برابر نقشه ‌های استکبار جهانی، دور شدن از قرآن و سیره پیامبراکرم(ص) است.
وی اظهار داشت: امروز امت اسلامی بدترین دوران خود را سپری می‌کند و انواع و اقسام جنایت های هولناک در سراسر جهان علیه مسلمانان انجام می شود.
امام جمعه اهل سنت بیرجند بیان کرد: مسلمانان بهترین دین و منابع غنی را در اختیار دارند اما با وجود این امتیازها و جمعیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفری آنان در جهان، در دفاع از سرزمین ‌های خود ناتوان هستند.
وی تصریح کرد: مسلمانان در صدر اسلام با تکیه به قرآن موفق شدند دو ابرقدرت را از پا درآورند چرا که به قرآن عمل کرده و شیفته سیره پیامبراکرم(ص) بودند.
فاروقی افزود: آتش اختلاف را نباید شعله‌ور کرد و نباید درصدد تشدید اختلاف باشیم و همچنین نبایستی گروهی از مسلمانان گروه دیگری را مورد تمسخر قرار دهند و این درس ‌هایی است که قرآن به ما می‌دهد.
وی اظهار داشت: زمانی به وحدت واقعی می‌رسیم که به دستورات قرآن عمل کرده و کوچکترین کینه‌ای از برادرهای مسلمان خود نداشته باشیم و برای برادران خود طلب مغفرت کنیم.
امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: شناسنامه پیامبراکرم(ص) اساسنامه هر مسلمانی است و خدا وعده پیروزی را به مسلمانان داده، خداوند در قرآن کریم می‎‌فرماید که اندوهگین نباشید چون سربلندی برای مسلمانان است.
۷۵۵۹ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفده =